    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: ZOOMy niewidy Ogryzka...
    Date: Mon, 01 Feb 2016 12:25:08 +0100

    Sat, 30 Jan 2016 15:05:18 +0100, w <n8ifv9$sp8$1@node2.news.atman.pl>, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

    > http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2016/01/ipho
    ne-7-z-podwojnym-aparatem-i-zoomem-optycznym?utm_sou
    rce=chip&utm_medium=newsletter&utm_campaign=newslett
    er_klikniecia

    > Dwa oczka -- jedno stabilizowane, drugie ZOOMowate.
    >
    > A gdzie cuda z dawnych lat -- soczewki zmieniające się jak soczewka w oku ludzkim?
    >
    > IMO stabilizacja softowa jest doskonalsza od sprzętowej/obiektywowej i bardziej
    naturalna.
    > Do tego ZOOM oparty o soczewkę zmieniającą swój kształt -- też przypomina naturę...

    IMO nie masz racji.
    Sporo pracowałem z Deshakerem i mimo, że efekty są lepiej niż zadowalające,
    to i tak stabilizacja optyczna w moim Sony HX-9V daje lepsze efekty (ale
    zdarzało się i poprawiać ją Deshakerem).

    Poza tym stabilizacja softowa daje słabe efekty przy kiepskim świetle.