  • 1. Data: 2016-01-30 15:05:18
    Temat: ZOOMy niewidy Ogryzka...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2016/01/ipho
    ne-7-z-podwojnym-aparatem-i-zoomem-optycznym?utm_sou
    rce=chip&utm_medium=newsletter&utm_campaign=newslett
    er_klikniecia

    Dwa oczka -- jedno stabilizowane, drugie ZOOMowate.

    A gdzie cuda z dawnych lat -- soczewki zmieniające się jak soczewka w oku ludzkim?

    IMO stabilizacja softowa jest doskonalsza od sprzętowej/obiektywowej i bardziej
    naturalna.
    Do tego ZOOM oparty o soczewkę zmieniającą swój kształt -- też przypomina naturę...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 2. Data: 2016-01-30 16:30:44
    Temat: Re: ZOOMy niewidy Ogryzka...
    Od: atm <...@v...pl>

    > IMO stabilizacja softowa jest doskonalsza od sprzętowej/obiektywowej i
    > bardziej naturalna.
    > Do tego ZOOM oparty o soczewkę zmieniającą swój kształt -- też
    > przypomina naturę...

    Tu fajnie widac efekt:
    https://www.youtube.com/watch?v=KelLLDt1my4

    Deshaker calkiem dobrze sie sprawuje, oczywsicie trzeba wziac pod uwage
    straty na brzegach: https://youtu.be/-CkgKEl6960?t=319

  • 3. Data: 2016-01-30 17:59:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "atm" 56acd72d$0$644$6...@n...neostrada.pl

    > Tu fajnie widac efekt:
    > https://www.youtube.com/watch?v=KelLLDt1my4

    Ale do tego trzeba zainstalować CS6 na telefonie. ;)
    Miałem na myśli stabilizację wbudowaną w telefon,
    ale softową, nie zaś tę, która macha soczewkami jak
    w Canonie.

    > Deshaker calkiem dobrze sie sprawuje,

    CS6 sprawuje się o niebo lepiej niż Deshaker. Czegoś nie rozumiem?

    > oczywsicie trzeba wziac pod uwage straty na brzegach:
    https://youtu.be/-CkgKEl6960?t=319

    Można domalowywać. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 4. Data: 2016-01-30 18:07:09
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2016-01-30 17:59, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > w Canonie.

    > CS6 sprawuje się o niebo lepiej niż Deshaker. Czegoś nie rozumiem?

    Np kwestia ceny.

    > Można domalowywać. ;)

    Nie trzeba, Deshaker ma funkcje cropowania stabilizowanego obrazu.

  • 5. Data: 2016-01-30 19:54:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "atm" 56acedc5$0$22841$6...@n...neostrada.pl

    > Np kwestia ceny.

    Ja mam stale CS5 -- chlip, chlip...

    > Nie trzeba, Deshaker ma funkcje cropowania stabilizowanego obrazu.

    Czyli obcinania?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 6. Data: 2016-02-01 12:25:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 30 Jan 2016 15:05:18 +0100, w <n8ifv9$sp8$1@node2.news.atman.pl>, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

> [...]
    naturalna.
    > Do tego ZOOM oparty o soczewkę zmieniającą swój kształt -- też przypomina naturę...

    IMO nie masz racji.
    Sporo pracowałem z Deshakerem i mimo, że efekty są lepiej niż zadowalające,
    to i tak stabilizacja optyczna w moim Sony HX-9V daje lepsze efekty (ale
    zdarzało się i poprawiać ją Deshakerem).

    Poza tym stabilizacja softowa daje słabe efekty przy kiepskim świetle.

  • 7. Data: 2016-02-01 12:25:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 30 Jan 2016 19:54:54 +0100, w <n8j1g1$fni$1@node1.news.atman.pl>, "Eneuel

    > Czyli obcinania?

    Tak. I automatycznie wycina tyle ile trzeba.

  • 8. Data: 2016-02-01 12:29:17

    Sat, 30 Jan 2016 16:30:44 +0100, w <56acd72d$0$644$65785112@news.neostrada.pl>,
    atm <...@v...pl> napisał(-a):

    > Tu fajnie widac efekt:
    > https://www.youtube.com/watch?v=KelLLDt1my4

    W opisie jest błąd -- Deshaker ma opcję usuwania rolling shuttera.

    > Deshaker calkiem dobrze sie sprawuje, oczywsicie trzeba wziac pod uwage
    > straty na brzegach: https://youtu.be/-CkgKEl6960?t=319

    Można włączyć autouzupełnianie z sąsiednich klatek -- albo automatyczny crop.