  • Data: 2017-06-30 19:54:14
    Temat: Re: Zabezpieczenie nadnapięciowe - transil?
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Obiło mi się kiedyś, że takie wyzwalanie tyrystora w tym zastosowaniu
    > nie zapewnia wystarczająco szybkiego zadziałania i wrażliwe układy za
    > mogą nie wytrzymać

    A ja wprost odwrotnie. Czy elektronika dysku nie ma czasem funkcji
    parkowania głowicy przy pewnym progu poniżej 5/12V.

    Tak sobie dumam, że może ma i jest zaprojektowana do umiarkowanego
    spadku napięcia, a nie bardzo szybkiego, żeby to co jest na
    kondensatorach przy V np. 4-4,75 wystarczyło do zaparkowania
    głowicy HDD w punkcie gdzie nie ma danych.