  • Data: 2018-11-14 14:19:43
    Temat: Re: Zagłuszarki Chrzanowskiego
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    news:18f085d1-3daa-444e-ba2e-1247d4e59280@trust.no1.
    ..
    > W jakiejś książce na temat kart dźwiękowych, którą kiedyś czytałem, był
    > opisany prosty "kompresor PPZ" (PPZ -- przejście przez zero). Algorytm
    > zapisywał wszystkie próbki powyżej zera sygnału jako maksymalną wartość a
    > poniżej jako minimalną. Mowa po przejściu przez to była bardzo
    > zniekształcona, ale zrozumiała.

    Na C64, bawiono się tak, że wkładano do magnetofonu (tego od Komody właśnie)
    kasetę z mową, czy prostą muzyką, a program to, co znalazło się na porcie
    magnetofonu zapodawał na wbudowanego w C64 a-la Covox-a. Mowę dawało się
    zrozumieć, prosta muzyka też dawałą się rozpoznać, że coś gra.

    > Kolejna ciekawostka: https://sjp.pl/krarupizacja

    Indukcyjność rozłożona, skutek-cel ten sam, przycięcie góry, odtłumienie
    dołu.
    Na torach pupinizowanych dawało się puścić podstawową dwunastkę nośnej,
    więcej grup nie wchodziło w rachubę. Na wersji duńskiej, czyli p. Krarupa,
    to nie wiem, ale pewnie też by dwunastka przeszła, jedna.
    Nie zastanawiałem się nad zaletami rozłożenia indukcyjności, zamiast
    skupienia jej w "porcie" z cewkami. Tłumaczono to na lekcji z
    teletransmisją, ale już "zabyłem" po c.a. 30 latach...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.