    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagłuszarki Chrzanowskiego
    Date: Thu, 15 Nov 2018 22:49:27 +0100

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości
    news:pskohg$mht$1@node1.news.atman.pl...

    > Tata zmarł prawie dokładnie 10 lat temu. Na raka. Kilka lat wcześniej

    Przykro mi...

    > miał założony rozrusznik serca, bo dostał bradykardii czyli w uproszczeniu
    > serce mu biło wolniej niż powinno.
    > Jeździłem z nim na przeglądy tego rozrusznika i mi dokładnie opowiadał jak
    > to się odbywa.

    Ja mam wrażenie, że jako magnes, został nazwany port (RFID?), między
    urządzeniem, a programatorem.
    W pulsie lekarz pewnie rozpoznawał, czy załamki Q/R/S miały właściwy kształt
    i przez port zapewne korygował ustawienia, aby pobudzać serce we właściwym
    momencie.
    Łatwo jest coś spitolić, trudno może byc odkręcić.
    Nie wiem, czy mnie nie czeka taki aparat, epizody paskudnej arytmii, aż do
    zatrzymania pompki włącznie, ale na razie mniej-więcej wiem, jak tego
    unikać.

    > W sumie miło by mi było się teraz dowiedzieć, że wymyślił dla mnie tą
    > bajeczkę z magnesem i odpowiadaniem biciem serca :D

    Myślę, że raczej tak ci opisał, jak to widział, co zaobserwował.
    Ile razy np. karta chipowa w przychodni była nazywana kartą magnetyczną, ile
    razy zetknąłem się z nazwaniem karty z wyłacznie nawet paskiem magnetycznym,
    kartą elektroniczną... to nie zliczę. Coś, jak dzisiejsza, paskudna maniera
    wręcz zamiany biernika z dopełniaczem, już nawet redachtóry w telewizorni
    tak gadają...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.