  • Data: 2018-10-25 11:29:02
    Temat: Re: Zakłócenia na i2c
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-25 o 06:43, J.F. pisze:

    > Mialby przewody/sciezki  przy przekazniku petle tworzace i moglo sie tam
    > pojawic 1A/us ?
    >
    > Bo skoro w innym pokoju, to przeciez  nie otwarty rdzen cewki.
    >
    > Z ciekawosci podlaczylbym oscyloskop, ale mocno watpie w takie indukowanie.

    Na początku myślałem, że mamy ścieżki I2C na płytce i koło tego przekaźnik.
    Teraz wiem, że przekaźnik to osobna obudowa na szynie DIN.
    Zaczynam natomiast podejrzewać, że I2C to nie ścieżki na PCB tylko
    kabelki między dwoma urządzeniami.
    Może nie są skręcone ze sobą i z masą.
    Może przez tę masę przepływa jakiś inny prąd niż tylko powrotny I2C.

    W każdym razie może powierzchnia obwodu którejś linii I2C i masy
    powrotnej jest w miarę duża i może tuż obok są kable wychodzące z
    przekaźnika do tego zasilacza w drugim pokoju i może też tworzą obwód
    emitujący zakłócenia.
    P.G.