  • 1. Data: 2018-10-23 10:21:40
    Temat: Zakłócenia na i2c
    Od: Marek <f...@f...com>

    Znajomy ma taki problem, ma pewien moduł sterujacy przekaźnikami,
    który komunikuje się po i2c z innym układem. Kiedy moduł sterujący
    załącza przekaźnik, który z kolei włącza zasilacz LED pada
    komunikacja na i2c (sterownik zgłasza problem z brakiem reakcji na
    start/stop, zgłasza też kolizję na magistrali). Magistrala i2c ma ok
    10cm. Zasilacz LED jest w innym pomieszczeniu. Pytanie skąd wchodzą
    zakłócenia - z wspólnej fazy, z której zasilany jest ów zasilacz LED
    oraz zasilacz modułu sterującego (jest to zasilacz na szybę din)? Od
    czego zacząć? Wymienić zasilacz LED na inny? Może są jakieś gotowe
    filtry które można zastosować wraz z tym zasilaczem?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-10-23 12:16:40
    Temat: Re: Zakłócenia na i2c
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 23.10.2018 o 10:21, Marek pisze:
> [...]
    > czego zacząć? Wymienić zasilacz LED na inny? Może są jakieś gotowe
    > filtry które można zastosować wraz z tym zasilaczem?

    Po pierwsze spróbuj ograniczyć zakłócenia przełączania zestyku. Czyli
    zastosuj gasik na styku. Jeśli jest zasilacz elektroniczny małej mocy,
    to może lepszy być odpowiedni warystor.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 3. Data: 2018-10-23 13:21:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Oct 2018 12:16:40 +0200, EM <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Czyli
    > zastosuj gasik na styku. Jeśli jest zasilacz elektroniczny małej

    Ok, ale to nie jest tylko kwestia zakłócenia w chwili komutacji.. Gdy
    zasilacz LED pracuje to w ogóle nie działa i2c...
    Czy to powszechny problem gdzie źródłem zakłóceń (dla innych
    urządzeń) są takie zasilacze?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-10-23 14:23:10
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 23.10.2018 o 13:21, Marek pisze:

> [...]
    > zasilacz LED pracuje to w ogóle nie działa i2c...
    > Czy to powszechny problem gdzie źródłem zakłóceń (dla innych urządzeń)

    Czy to oznacza, że jak jest tak samo podłączone wszystko, ale zestyk
    jest ominięty - zasilacz LED działa, to cały czas masz też niedziałające
    I2C?

    Pozdr
    EdiM

  • 5. Data: 2018-10-23 15:04:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-23 o 10:21, Marek pisze:
> [...]
    > (jest to zasilacz na szybę din)? Od czego zacząć? Wymienić zasilacz LED
    > na inny? Może są jakieś gotowe filtry które można zastosować wraz z tym

    Zasilacz jest w drugim pomieszczeniu - czyli daleko.
    Nie jest dla mnie w 100% jasne gdzie jest przekaźnik.
    P.G.

  • 6. Data: 2018-10-23 15:07:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Oct 2018 14:23:10 +0200, EM <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zestyk
    > jest ominięty - zasilacz LED działa, to cały czas masz też

    Tego nie wiem, ale zasugeruję by to sprawdził.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-10-23 15:16:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-23 o 13:21, Marek pisze:
    > Czy to powszechny problem gdzie źródłem zakłóceń (dla innych urządzeń)
    > są takie zasilacze?

    Kilka lat temu nie mogłem się dopchać do labu EMC bo byli zawaleni
    robotą bo chyba wskutek jakiegoś zgłoszenia, że LEDówka coś komuś
    zakłócała skontrolowani zostali wszyscy producenci LEDówek.
    Wielu z nich dopiero wtedy się dowiedziało, że istnieje takie coś jak
    dyrektywa EMC i na gwałt musieli wykonać badania.
    Potem w labie się dowiedziałem, że niektóre LEDówki, które badali to
    siały tak, że im przy normalnym ustawieniu przyrządów zabrakło skali.
    Oznaczało to chyba przekroczenie limitu o ponad 30dB.

    Jeśli ten zasilacz jest impulsowy i produkowany przez kogoś, kto jeszcze
    w ogóle nie słyszał o EMC to wszystko jest możliwe.
    P.G.

  • 8. Data: 2018-10-23 18:29:14
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 2018-10-23 o 15:04, Piotr Gałka pisze:

    > Zasilacz jest w drugim pomieszczeniu - czyli daleko.
    > Nie jest dla mnie w 100% jasne gdzie jest przekaźnik.
    > P.G.
    Raz tak miałem, na płytce zasilacz na 34063A oraz i2c i się gryzło.
    Musiałem przesunąć ścieżki oraz zmniejszyć rezystory podciągające =
    pomogło. Darek

  • 9. Data: 2018-10-23 19:16:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-23 o 18:29, dolczak pisze:

    > Raz tak miałem, na płytce zasilacz na 34063A oraz i2c i się gryzło.
    > Musiałem przesunąć ścieżki oraz zmniejszyć rezystory podciągające =
    > pomogło. Darek

    Ale tu zasilacz jest w drugim pomieszczeniu - rozumiem kilka metrów + za
    ścianą.
    P.G.

  • 10. Data: 2018-10-23 20:24:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Oct 2018 15:04:19 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Zasilacz jest w drugim pomieszczeniu - czyli daleko.
    > Nie jest dla mnie w 100% jasne gdzie jest przekaźnik.

    Przekaźnik jest obok na szynie din.

    --
    Marek