    Subject: Re: Żal dupę ściska (teleSraj - jaki polecicie)
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: jaNus <p...@b...pl>
    Date: Thu, 12 Dec 2019 00:40:04 +0100

    W dniu 09.12.2019 o 03:30, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > ekwiwalentny Piłsudskiemu -- Rozwadowski dostał zapłatę za swe
    > okołowyzwoleńcze wyczyny w... więzieniu RP

    Nie, dostał ową zapłatę w *kapsułce*! Otruto go, a na czyje polecenie?
    Zgadnij kotku... A za co? Ano był tak bezczelny, iż gdy nadeszli pod
    Warszawę bolszewicy, to wymyślił genialny manewr oskrzydlający, że to
    bydło dostało takiej sraczki ze strachu, iż opamiętali się dopiero pod
    Kijowem.

    Piszesz "ekwiwalentny", jakby to tow. Ziuk w pojedynkę "obalił zaborców"
    podobnie do przewodniczącego /Bolesława Bezwstydnego/. A on w trakcie
    tego siedział w Magdeburgu, pobierając szkolenia regularnego szpiega
    pruskiego. Legiony? No tak, to coś znaczyło, baaardzo dużo, fakt. Ale
    ile-do-ilu było Błękitnej Armii, całkiem od zaborców *niezależnej*,
    stworzonej przez obóz Dmowskiego? Nie wiem, ale chyba ta druga powinna
    być choć /nieco/ bardziej doceniana, niż to się utarło, nie sądzicie?
    dygresja:

    Hallerczykom uzbrojenie kupował Obóz Narodowy, ze składek tamtejszej (i
    szerszej!) Polonii, a mi w pamięć najbardziej zapadła gigantyczna
    operacja finansowa, jakżesz różna od bandyterki pod Bezdanami. Oto
    Maurycy Zamoyski, na jej uzbrojenie, zastawił-był Ordynację rodową: wraz
    z Zamościem (wybrane tereny), miastkami, miasteczkami, i przysiółkami,
    dziesiątki *tysięcy* hektarów! Warto zaznaczyć, iż ziemie te były
    wówczas we władaniu zaborców, rozważcie to, dokładnie! A jednak
    bankierzy (Swiss chyba?) nie mieli *cienia* wątpliwości, iż zastaw jest
    realizowalny i stanowi dobre zabezpieczenie pożyczki, żadnych! Bo czasy
    bolszewii jeszcze nie nadeszły: czasy pogardy dla *świętego prawa
    własności*. Armia Hallera "kryzysu przysięgowego" nie przechodziła, bo
    składano słowa:
    *Bóg Honor OJCZYZNA*! -- a nie cesarstwo, car, czy król Prus.

    Zarówno Dmowski, jak i Maurycy hr. Zamoyski byli politykami formatu o
    dwie *Ligi* wyżej, niż /marszałek/, marszałek-pyszałek! On tak był
    przekonany o swym "geniuszu", iż swemu lekarzowi nakazał, aby
    pana-marszałkowy mózg przesłać medykom do badania (szkoda, że *nie* za
    życia!), by wykryli geniuszu źródła! Ów czerep {rubaszny-i-straszny}
    gdziesik zaginął, nie żal, nie żal!

    No ale /mądrzejszy ustępuje/ wszak alternatywą była wojna bratobójcza!
    Upadająca po-carska Rasija była konglomeratem ugrupowań od Sasa, do
    Lasa, a wszyscy prali się ze wszystkimi, z przerwami na krótkotrwałe
    sojusze. Myśmy tego uniknęli, kosztem okupacji przez obóz Sanacją zwany:
    nazwa owa pochodzi od łacińskiego słowa /sanatio/ oznaczającego
    uzdrowienie. A nadeszła chora epoka rozszalałego etatyzmu, hamującego
    rozwój przedsiębiorczości *wolnej*: przykładem zniszczenie *prywatnej*
    wytwórni samolotów RWD! Zaś za kasę władowaną w COP można by 5* fabryk
    nie-państwowych postawić.

    No i takiemu kryształowemu hr. Zamoyskiemu odmówiono prawa do
    reprezentowania II RP! Zakulisowymi manewrami wypromowano G.
    Narutovitiusa, który w I turze był... przedostatni, tak! A i w kolejnych
    też nie wystawał zanadto, zaś gdy już 2 pozostało kandydatów (taki był
    /modus operandi/ tych wyborów przez ZN) to znów był... przedostatni! No
    cóż, kto nie wierzy w spiski, ten kiep!

    > Jakaś
    > Boska kara dla takiego narodu chyba musi być?! Nieprawdaż?!

    Kogo Pan chce pokarać, to rozum mu odbiera...

    > Austriacy lepiej traktowali Rozwadowskiego niż Polacy!

    Wojna bratobójcza ignoruje wojenny /rytualizm/: i jest naprawdę:
    /do krwi ostatniej/!

    > Ciągłe wojny - lepszy Polak z Białorusi/Litwy, czy z
    > Ukrainy/KoronyKP?...

    Z Księżyca spadłeś??? Nie było, w całej Europie kraju bardziej
    tolerancyjnego, niż I RP, cienia-cienia nawet! i to dlatego właśnie ze
    wszech stron zjeżdżali do nas: a to Niemcy, to Szkoci, Holendrzy, Żydzi!
    I w drugim, góra trzecim pokoleniu już się polonizowali
    *nieodwracalnie*! Zygmunt Rumel, wielki polski patriota, był kuzynem
    szefa Afrika-Korps!
    /Circa/ trzecia część naszego mieszczaństwa mówiła *tylko* po niemiecku,
    a uważała się za *miejscowych*! Choć ich przodkowie (nieodlegli!)
    przyjechali do RP uciekając przed narastającym w tamtejszych królestwach
    zamordyzmem. Zwanym dla niepoznaki "oświeceniem" - tfu!

    Z jednym wyjątkiem: odmawiali polonizacji Żydzi (statystyczny %!),
    zamknięci w swych enklawach od lat... siedmiuset! Mieli nadania
    królewskich, licznych przywilejów, a wśród nich i taki, iż goj do tych
    gett wstępu nie miał, nie!
    Czym ich starszyzna tak w owej *kupie* trzymała? Zgadnąć nietrudno:
    nienawiścią, nienawiścią, nienawiścią do... polskości we wszystkich jej
    przejawach, to chyba oczywiste! Żydowskiej dziatwie antypolonizm był
    sączony w ??? ??? ????? od I klasy, ustawowo!

    > Jak z Mickiewiczem z Nowogródka i Słowackim znad Ikwy...

    i... co? Pobili się kiedy?

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!