  • Data: 2010-04-03 21:20:42
    Temat: Re: Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hp8004$6jb$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > W porównaniu z E11 to wszystko będzie się sypać. (w porównaniu do Fabii
    > jak sądzę).
    > Tyle że to po prostu będzie normalna eksploatacja samochodu, ale na takie
    > atrakcje jak wymiana 2 żarówek przez 12 lat (jak to u mnie było z E11), to
    > nie licz ;)

    Przejrzałem forum corolli http://www.forum.corollaclub.org/index.php i jak
    widzę problemy są podobne jak w fabii, a więc
    zawieszenie (łaczniki stabilizatora), sonda lambda (no bo jak inaczej ta
    sama firma NTK to produkuje).

    Ja tylko dodam, że mam oryginalne łączniki stabilizatora i sondę lambda (135
    tyś. km przebiegu) w Fabii 1.4 60KM z LPG.
    Silnik to stara jednostka czeska jeszcze z Favoritki, a więc ma już jakieś
    20 lat. :-)
    Ale łąńcuszek mam jeszcze oryginalny, wymieniałem termostat (ale nie wiem
    jakiej był firmy oryginalny, założyłem polski za 30zł) i czujnik
    temperatury. Fabia to dość stara konstrukcja, swoją premierę miała w 1999
    roku i od tego czasu niewiele się zmieniło (tylko nadwozie). :-)
    Części są podobne czy wręcz takie same jak inne w grupie VAG (Seat, VW,
    Audi) więc można stosować zamiennie.
    Pomimo, że mam parę odprysków na przedniej klapie od kamyczków to nie ma
    żadnej rdzy.
    Samochód jest dość ciężki (1100kg), ale prowadzi się bardzo dobrze, lepiej
    niż Peugeotem Partnerem 1.4/75KM, bo takim jeżdzę w pracy. Fabia ma dość
    twarde zawieszenie, ale idzie się przyzwyczaić.
    Wymieniałem po 85 tyś. km tarcze i klocki w ASO (tarcze Brembo, klocki
    Raicam) w sumie z robocizną 350zł, a więc nie jest tak drogo.
    Raz wymieniałem też szybę przednią (pękła od kamyka) - 580zł w ASO (robione
    z AC).
    Akumulator Akuma padł po 6 latach.
    Nie mam elektrycznych szyb, klimatyzacji, ksenonów i innych bajerów więc nie
    ma się co psuć. :-)

    Nie piszę, że Fabia jest idealna, ale nie jest ani gorsza ani lepsza od
    innych samochodów w podobnej klasie.
    Mój znajomy miał kilka lat "okularnika" i dość sporo do niego dokładał.
    Sprzedał go i kupił Rovera. :-)
    Wszystko zależy jak się trafi.