  • 1. Data: 2010-04-03 17:01:40
    Temat: Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Powoli kombinuję nad zamiana obecnego okularnika z 98 roku (benzyna 1.4
    + lpg) na cos nowszego z klimatyzacja (przede wszystkim) i LPG (bo tak).

    Na poczatku myslalem o Octavi - bardzo mi sie podoba ten samochod,
    chcialem 1.6 + LPG, ale koszta nie sa male - byla nawet wyprzedaz z
    poprzedniego rocznika Octavia 2 za ~50k.
    Tak czy siak sporo - nawet 1-2 letnie nie sa specjalnie tansze i... nie
    jestem przekonany czy potrzebny mi tak duzy samochod.

    Bardzo ladny, fajnie wykonczony, ze stosunkowo przystepna cena ale z
    reguly jezdzimy w dwojke a nie jestesmy przesadnych rozmiarow i troche
    nie wiem czy jest sens wozic powietrze.

    Corolka jest fajna, ale w miescie pasazerowi nie do konca wygodnie jest
    trzymac lewa reke - w momencie zmiany biegow czesto sie zaczepiamy
    lokciem. W trasie problem znika, ale glownie jezdzimy po miescie i
    zalozmy pare tysiecy rocznie poza nim.

    Pytanie czy taka Fabia z okolic 2007-2009 jest wieksza w srodku od
    Toyoty Corolla E11 LiftBack czy nie? Znowu bedzie sie haczyc lokciami z
    przodu?
    W Octavce 2 sprawdzalismy - jest o wieeeele wiecej miejsca, ale juz w
    Octavi 1 (czyli Tour) niespecjalnie.

    Ew. jakies hinty dot. silnikow czy awaryjnosci mile widziane.
    Jakie warto brac w Fabii i jak sie gazuje?

    Dość proste 1.4 z Corolli (teoretycznie 86KM, teraz pewnie mniej a do
    tego trzeba liczyc, że głównie jazda do LPG) właściwie mi starcza.
    Pewnie, że chciało by się mieć więcej pod nogą, ale w 4 osoby z pelnym
    gabaznikiem gratow - daje radę, a na trasie pali ok 8l lpg, więc jestem
    bardzo zadowolony.

    Ta awaryjnosc jest dosc wazna - w Okularniku wlasciwie leje sie paliwo i
    plyn do spryskiwaczy ;-) No dobrze - zrobilem teraz rozrzad i tylnie
    amorki + rok temu sprzeglo bo mu sie nalezalo - ale to eksploatacja. Jak
    sie ma do tego Skoda?

    A czemu Fabia? Bo się i podoba i cena o wiele bardziej znośna niż w
    przypadku Octavek - 2007-2008 to 25-30k już z LPG i klimą.

    Chętnie posłucham opinii :-)

    Pozdrawiam!

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2010-04-03 18:14:53
    Temat: Re: Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Wiesy co , chzba chcesy bz y mechanikami na ty. A tak poważnie to sądzę , że
    problemem bedzie znalezienie tak mało awaryjnego samochodu jak obecnie
    posiadasz. Wiem , że jest już leciwy ale to jedna z najlepszych pod wzgledem
    awaryjności , konstrukcja Toyoty. W przeciwienstwie do wyglądu ale to jest
    sprawa względna. Nie sądzę abyćś w Fabii miał wiecej miejsca a a nawet
    tyle samo. Może jednak Octavia? Sam posiadam E11 przed liftem z 99 roku i
    zastanawiam sie co kupić np za 2 lata. A E12 nie pasi? Fakt, już nie tak
    małoawaryjna ale chyba nie jest zle.

  • 3. Data: 2010-04-03 18:16:05
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Ops przepraszam , teraz dopiero zobaczyłem dokładnie o jakim roczniku kolega
    myśli. E12 nie wchodzi w grę w takim razie.

  • 4. Data: 2010-04-03 18:50:32
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Swego czasu bylem o rzut kamieniem od kupna E12, ale wyszlo ze kupilem E11.

    Z kolei teraz zmieniac na E12? No mozna, ale slyszalem ze tam z
    instalacja LPG nie jest tak rozowo.

    Troche mnie zmartwiles ze Fabia taka malutka, ale widze ze albo cos
    wykombinuje albo zostaje Octavia 2 ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 5. Data: 2010-04-03 18:54:34
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Są naprawdę lepsze auta za ta kasę niz Skody. Swoją drogą niewielu sie
    przesiada z Toyoty do Skody :)

  • 6. Data: 2010-04-03 19:04:17
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    On 2010-04-03 18:54, BearBag wrote:
    > Są naprawdę lepsze auta za ta kasę niz Skody. Swoją drogą niewielu sie
    > przesiada z Toyoty do Skody :)

    Czuj sie zaproszony do podania swoich typow :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 7. Data: 2010-04-03 19:37:27
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jakie?

  • 8. Data: 2010-04-03 20:02:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Pytanie czy taka Fabia z okolic 2007-2009 jest wieksza w srodku od
    > Toyoty Corolla E11 LiftBack czy nie? Znowu bedzie sie haczyc lokciami z
    > przodu?

    Nie wiem jak tam używasz bagażnika, ale w E11 masz jak na tą klasę
    samochodu bardzo duży bagażnik. W Fabii będziesz miał połowę miejsca w
    bagażniku.

    Jeżeli chodzi o wnętrze to jest podobnej wielkości. Czy tam akurat
    łokciami się będziecie stukać to nie wiem, bo to akurat niekoniecznie
    musi zależeć od wielkości.

    > Ew. jakies hinty dot. silnikow czy awaryjnosci mile widziane.

    No jeżeli chodzi o porównanie awaryjności, to czegoś takiego jak E11 to
    nie kupisz.

    > Jakie warto brac w Fabii i jak sie gazuje?

    Jak do gazowania, to polecam diesla i niegazowanie.
    Będzie fabrycznie, bez modzenia i wydawania pieniędzy na gazowanie, a na
    stacji zapłacisz naprawdę niewiele więcej.

> [...]
    > Pewnie, że chciało by się mieć więcej pod nogą, ale w 4 osoby z pelnym
    > gabaznikiem gratow - daje radę, a na trasie pali ok 8l lpg, więc jestem

    Tu jeszcze pamiętaj że E11 waży 1050kg, a Fabia coś pod 1200kg.

> [...]
    > plyn do spryskiwaczy ;-) No dobrze - zrobilem teraz rozrzad i tylnie
    > amorki + rok temu sprzeglo bo mu sie nalezalo - ale to eksploatacja. Jak

    W porównaniu z E11 to wszystko będzie się sypać.
    Tyle że to po prostu będzie normalna eksploatacja samochodu, ale na
    takie atrakcje jak wymiana 2 żarówek przez 12 lat (jak to u mnie było z
    E11), to nie licz ;)

    > A czemu Fabia? Bo się i podoba i cena o wiele bardziej znośna niż w
    > przypadku Octavek - 2007-2008 to 25-30k już z LPG i klimą.

    Ja ostatnio rozglądam się za samochodem w tym segmencie i po obejrzeniu
    całej konkurencji (szukam nowego) doszedłem do wniosku że praktycznie
    wszystko inne jest lepsze niż Fabia.
    Jedyna jej zaleta to to że jest tania, ale też tylko jak weźmiesz jakąś
    petardę co to ma chyba z 60KM i szyby na korbki.
    Wraz z przybywaniem wyposażenia i jakimś przyzwoitym silnikiem cena
    rośnie w kosmos.
    Pooglądaj jeszcze i30, Swifta czy Corsę - jak dla mnie biją Fabię pod
    każdym względem.
    Nie wiem na ile dla Ciebie to istotne, ale Fabia bardzo drętwo się prowadzi.

  • 9. Data: 2010-04-03 20:07:08
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > nie jestem przekonany czy potrzebny mi tak duzy samochod.

    Oktawka wcale nie jest wielka.
    Corolla to kompakt, skoda też. Jedynie z daleka toto wydaje się wielkie.
    P.

  • 10. Data: 2010-04-03 21:20:42
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > atrakcje jak wymiana 2 żarówek przez 12 lat (jak to u mnie było z E11), to

    Przejrzałem forum corolli http://www.forum.corollaclub.org/index.php i jak
    widzę problemy są podobne jak w fabii, a więc
    zawieszenie (łaczniki stabilizatora), sonda lambda (no bo jak inaczej ta
    sama firma NTK to produkuje).

    Ja tylko dodam, że mam oryginalne łączniki stabilizatora i sondę lambda (135
    tyś. km przebiegu) w Fabii 1.4 60KM z LPG.
    Silnik to stara jednostka czeska jeszcze z Favoritki, a więc ma już jakieś
    20 lat. :-)
    Ale łąńcuszek mam jeszcze oryginalny, wymieniałem termostat (ale nie wiem
    jakiej był firmy oryginalny, założyłem polski za 30zł) i czujnik
    temperatury. Fabia to dość stara konstrukcja, swoją premierę miała w 1999
    roku i od tego czasu niewiele się zmieniło (tylko nadwozie). :-)
    Części są podobne czy wręcz takie same jak inne w grupie VAG (Seat, VW,
    Audi) więc można stosować zamiennie.
    Pomimo, że mam parę odprysków na przedniej klapie od kamyczków to nie ma
    żadnej rdzy.
    Samochód jest dość ciężki (1100kg), ale prowadzi się bardzo dobrze, lepiej
    niż Peugeotem Partnerem 1.4/75KM, bo takim jeżdzę w pracy. Fabia ma dość
    twarde zawieszenie, ale idzie się przyzwyczaić.
    Wymieniałem po 85 tyś. km tarcze i klocki w ASO (tarcze Brembo, klocki
    Raicam) w sumie z robocizną 350zł, a więc nie jest tak drogo.
    Raz wymieniałem też szybę przednią (pękła od kamyka) - 580zł w ASO (robione
    z AC).
    Akumulator Akuma padł po 6 latach.
    Nie mam elektrycznych szyb, klimatyzacji, ksenonów i innych bajerów więc nie
    ma się co psuć. :-)

    Nie piszę, że Fabia jest idealna, ale nie jest ani gorsza ani lepsza od
    innych samochodów w podobnej klasie.
    Mój znajomy miał kilka lat "okularnika" i dość sporo do niego dokładał.
    Sprzedał go i kupił Rovera. :-)
    Wszystko zależy jak się trafi.