    From: "ja_76" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zamiast Nokii E75, czyli gdzie najlepsza qwerty@
    Date: Wed, 18 May 2011 06:27:32 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    On Tue, 17 May 2011 15:49:44 +0000 (UTC)
     w wiadomości <iqu5eo$qjr$1@news.onet.pl> Jakub Dane
    cki wrote:

    > E75 wcale nie ma najwygodniejszej klawiatury. Jest za mała, mało
    > wyczuwalna i w ogóle jakaś taka nijaka, o braku rzędu numerycznego nie
    > wspomnę.

    E75 był moim pierwszym i jak dotąd jedynym telefonem z qwerty. Zapewne stąd ten
    mój entuzjazm. Faktem jest jednak, że używa mi się jej wyśmienicie, a piszę
    naprawdę sporo.

    > Popieram.

    A wszyscy spece od róźnych galaxy twierdzą, że jest tak samo wygodna.
    Próbowałem - nieprawda. Dla mnie mniejsza, ale fizyczna, w E75 jest
    zdecydowanie lepsza.

    > Jak rozumiem masz na myśli HTC Desire Z (bo ten bez Z nie posiada
    > klawiatury). Urządzenie całkiem udane, choć dziwaczny i wyglądający
    > troszkę na delikatny mechanizm otwierania (bo rozsuwaniem tego nazwać nie
    > można) nie zachwyca, ale też nie wygląda na tak tragiczny. Oczywiście
    > pamiętaj o tym, że przesiadasz się na nową platformę - jaką jest Android.

    Tak, mam na myśli HTC Z. Ale z jakichś, nawet dla mnie nie do końca
    zrozumiałych, irracjonalnych powodów, mam jakiś uraz do tej marki. A Android to
    faktycznie minus, nie lubię się uczuć nowych rzeczy, zwłaszcza w odniesieniu do
    narzędzi pracy, a tym jest dla mnie telefon.

    > E7 mnie osobiście interesuje, ale Symbian to już oficjalnie ślepa
    > uliczka, choć dla ciebie może być interesująca przez fakt zgodności
    > (częściowej przynajmniej) z tym co miałeś w E75.

    Wiem, że Symbian zdechł, ale dla mnie telefon jest narzędziem do dzwonienia,
    pisania sms i dłuższych tekstów, gps-em zliczającym przebiegnięte kilometry,
    czasem radiem umilającym to bieganie oraz aparatem do klikania zdjęć na
    pamiątkę. Nie sądzę, by koniec Symbiana miał ograniczyć mi te możliwości :-)

    > Głowy nie dam, ale ostatnim jakim się bawiłem był HTC Rose, którego
    > trudno polecić osobie niezorientowanej czym jest Windows Mobile - trzeba
    > wiedzieć, w co się pakujesz.

    Nie, dzięki :-)

    > Rozejrzyj się jeszcze za innymi klawiaturkowcami, jest ich kilka na
    > rynku. Ot choćby i z serii Motorola Milestone (teraz już 2ka),

    Sprawdziłem. Faktycznie zapowiada się interesująco.

    > lub Nokia N900 (ale to znowu sprzęt dla fascynatów, takich jak ja).

    To już raczej E7 dla mnie...

    > A może weź w rękę coś w stylu jeżynki - Nokia E72, czy choćby C3 - tylko
    > nie oglądaj zdjęcia, a weź do ręki. Sporo osób się do takich rozwiązań w
    > końcu przekonuje mając je w ręku.

    Też sprawdzę, dzięki.