  • 1. Data: 2011-05-16 04:10:49
    Temat: Zamiast Nokii E75, czyli gdzie najlepsza qwerty@
    Od: "ja_76" <a...@o...pl>

    Cześć,

    Muszę zmienić Nokię E75. Teoretycznie mógłbym zastąpić ją tym samym modelem,
    ale chcę sprawdzić coś innego. Podstawowe i główne kryterium - wygodna
    klawiatura qwerty. Ta w Nokii E7a była dla mnie idealna.
    Pozostałe wymagania: długo, długo nic, gps i aparat fotograficzny.
    Zaznaczę, że wyświetlana na ekranie qwerty odpada - nie lubię i już.
    Rozważam HTC Desire i Nokię E7 - który z tych dwóch aparatów ma wygodniejszą
    qwerty?

    PS Czy poza Nokią E75 są jeszcze na rynku telefony mające zwykłą klawiaturę i
    wysuwaną qwerty? Jeżeli tak - który byłby najlepszy?

    Dzięki za wszelkie rady i informacje.

  • 2. Data: 2011-05-17 15:49:44
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    ja_76 wrote:
    > Muszę zmienić Nokię E75. Teoretycznie mógłbym zastąpić ją tym samym
    > modelem, ale chcę sprawdzić coś innego.

    Chyba jednak warto pójść do przodu.

    > Podstawowe i główne kryterium -
    > wygodna klawiatura qwerty. Ta w Nokii E7a była dla mnie idealna.

    E75 wcale nie ma najwygodniejszej klawiatury. Jest za mała, mało
    wyczuwalna i w ogóle jakaś taka nijaka, o braku rzędu numerycznego nie
    wspomnę.

    > Pozostałe wymagania: długo, długo nic, gps i aparat fotograficzny.

    No to wszystkie tel mają teraz :)

    > Zaznaczę, że wyświetlana na ekranie qwerty odpada - nie lubię i już.

    Popieram.

    > Rozważam HTC Desire i Nokię E7 - który z tych dwóch aparatów ma
    > wygodniejszą qwerty?

    Jak rozumiem masz na myśli HTC Desire Z (bo ten bez Z nie posiada
    klawiatury). Urządzenie całkiem udane, choć dziwaczny i wyglądający
    troszkę na delikatny mechanizm otwierania (bo rozsuwaniem tego nazwać nie
    można) nie zachwyca, ale też nie wygląda na tak tragiczny. Oczywiście
    pamiętaj o tym, że przesiadasz się na nową platformę - jaką jest Android.
    E7 mnie osobiście interesuje, ale Symbian to już oficjalnie ślepa
    uliczka, choć dla ciebie może być interesująca przez fakt zgodności
    (częściowej przynajmniej) z tym co miałeś w E75. Zaznaczam jednak, że nie
    miałe w ręku E7.

    > PS Czy poza Nokią E75 są jeszcze na rynku telefony mające zwykłą
    > klawiaturę i wysuwaną qwerty? Jeżeli tak - który byłby najlepszy?

    Głowy nie dam, ale ostatnim jakim się bawiłem był HTC Rose, którego
    trudno polecić osobie niezorientowanej czym jest Windows Mobile - trzeba
    wiedzieć, w co się pakujesz. Wojtek Godel może mieć inne zdanie, ale
    jednak E75 jest bardziej niezawodny jako telefon (mam oba).

    > Dzięki za wszelkie rady i informacje.

    Rozejrzyj się jeszcze za innymi klawiaturkowcami, jest ich kilka na
    rynku. Ot choćby i z serii Motorola Milestone (teraz już 2ka), lub Nokia
    N900 (ale to znowu sprzęt dla fascynatów, takich jak ja).
    A może weź w rękę coś w stylu jeżynki - Nokia E72, czy choćby C3 - tylko
    nie oglądaj zdjęcia, a weź do ręki. Sporo osób się do takich rozwiązań w
    końcu przekonuje mając je w ręku.

    Jakub

  • 3. Data: 2011-05-18 04:27:32
    Od: "ja_76" <a...@o...pl>

    On Tue, 17 May 2011 15:49:44 +0000 (UTC)
     w wiadomości <iqu5eo$qjr$1@news.onet.pl> Jakub Dane
    cki wrote:

    > E75 wcale nie ma najwygodniejszej klawiatury. Jest za mała, mało
    > wyczuwalna i w ogóle jakaś taka nijaka, o braku rzędu numerycznego nie
    > wspomnę.

    E75 był moim pierwszym i jak dotąd jedynym telefonem z qwerty. Zapewne stąd ten
    mój entuzjazm. Faktem jest jednak, że używa mi się jej wyśmienicie, a piszę
    naprawdę sporo.

    > Popieram.

    A wszyscy spece od róźnych galaxy twierdzą, że jest tak samo wygodna.
    Próbowałem - nieprawda. Dla mnie mniejsza, ale fizyczna, w E75 jest
    zdecydowanie lepsza.

> [...]
    > można) nie zachwyca, ale też nie wygląda na tak tragiczny. Oczywiście
    > pamiętaj o tym, że przesiadasz się na nową platformę - jaką jest Android.

    Tak, mam na myśli HTC Z. Ale z jakichś, nawet dla mnie nie do końca
    zrozumiałych, irracjonalnych powodów, mam jakiś uraz do tej marki. A Android to
    faktycznie minus, nie lubię się uczuć nowych rzeczy, zwłaszcza w odniesieniu do
    narzędzi pracy, a tym jest dla mnie telefon.

    > E7 mnie osobiście interesuje, ale Symbian to już oficjalnie ślepa
    > uliczka, choć dla ciebie może być interesująca przez fakt zgodności
    > (częściowej przynajmniej) z tym co miałeś w E75.

    Wiem, że Symbian zdechł, ale dla mnie telefon jest narzędziem do dzwonienia,
    pisania sms i dłuższych tekstów, gps-em zliczającym przebiegnięte kilometry,
    czasem radiem umilającym to bieganie oraz aparatem do klikania zdjęć na
    pamiątkę. Nie sądzę, by koniec Symbiana miał ograniczyć mi te możliwości :-)

    > Głowy nie dam, ale ostatnim jakim się bawiłem był HTC Rose, którego
    > trudno polecić osobie niezorientowanej czym jest Windows Mobile - trzeba
    > wiedzieć, w co się pakujesz.

    Nie, dzięki :-)

    > Rozejrzyj się jeszcze za innymi klawiaturkowcami, jest ich kilka na
    > rynku. Ot choćby i z serii Motorola Milestone (teraz już 2ka),

    Sprawdziłem. Faktycznie zapowiada się interesująco.

    > lub Nokia N900 (ale to znowu sprzęt dla fascynatów, takich jak ja).

    To już raczej E7 dla mnie...

    > A może weź w rękę coś w stylu jeżynki - Nokia E72, czy choćby C3 - tylko
    > nie oglądaj zdjęcia, a weź do ręki. Sporo osób się do takich rozwiązań w
    > końcu przekonuje mając je w ręku.

    Też sprawdzę, dzięki.

  • 4. Data: 2011-05-18 13:53:38
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    ja_76 wrote:
    > E75 był moim pierwszym i jak dotąd jedynym telefonem z qwerty. Zapewne
    > stąd ten mój entuzjazm. Faktem jest jednak, że używa mi się jej
    > wyśmienicie, a piszę naprawdę sporo.

    To w zasadzie ostatnia okazja zapopatrzenia się w nową E75 - to czasem
    na prawdę niezła myśl kupić ponownie to samo. Nie jest to tak kultowa
    komórka jak 6310i, ani nawet podobnie trwała, ale jednak ma w sobie coś.

    > A wszyscy spece od róźnych galaxy twierdzą, że jest tak samo wygodna.
    > Próbowałem - nieprawda. Dla mnie mniejsza, ale fizyczna, w E75 jest
    > zdecydowanie lepsza.

    Wszystko jest dla ludzi, ale niektórzy wolą fizyczne - jako i ja. Ale
    faktycznie ifonową da sie używać, ale ja jakoś cieprliwości nie mam.
    Nawet do Galaxy Pada kupiłem klawiaturę :)

    > Tak, mam na myśli HTC Z. Ale z jakichś, nawet dla mnie nie do końca
    > zrozumiałych, irracjonalnych powodów, mam jakiś uraz do tej marki.

    Niesłusznie. HTC (poza niewielkimi wpadkami na początku, jak się jeszcze
    nazywali High Tech Computers czy coś) w zasadzie nie mieli urządzeń
    sprzętowo nieudanych.

    > A Android to faktycznie minus, nie lubię się uczuć nowych rzeczy,
    > zwłaszcza w odniesieniu do narzędzi pracy, a tym jest dla mnie telefon.

    Zapewniam, że w przypadku Androida zwykle korzyści przekraczają koszty
    związane z przejściem. Już Motorolę Milestone chwaliłem, a na Galaxy Pad
    to już sama śmietanka. Ale faktycznie do zwykłego dzwonienia stara dobra
    klawiatura sprawdza się najlepiej. No i tego fajnego wygaszacza Nokiowego
    trybu czuwania to chyba nikt nie skopiował.

> [...]
    > przebiegnięte kilometry, czasem radiem umilającym to bieganie oraz
    > aparatem do klikania zdjęć na pamiątkę. Nie sądzę, by koniec Symbiana

    Jeżeli radio FM ma znaczenie, to uważaj, bo nie wszystkie Androidofony
    takowe mają. To nie jest standard na tej platformie.

    Jakub

  • 5. Data: 2011-05-19 06:19:46
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > związane z przejściem. Już Motorolę Milestone chwaliłem, a na Galaxy Pad
    > to już sama śmietanka.

    Pozwolę sobie wtrącić się w wątek - czy to prawda, że na Galaxy dużo
    programów może chodzić na 'niecałym' ekranie?
    Podobno ma jakąś nietypową dla Androida rozdzielczość - spotkałeś się może z
    tym problemem?

    JA

  • 6. Data: 2011-05-19 07:27:04
    Od: a...@o...pl

    On Wed, 18 May 2011 13:53:38 +0000 (UTC)
     w wiadomości <ir0j12$cqf$1@news.onet.pl>
    Jakub Danecki wrote:

    > To w zasadzie ostatnia okazja zapopatrzenia się w nową E75 - to czasem
    > na prawdę niezła myśl kupić ponownie to samo. Nie jest to tak kultowa
    > komórka jak 6310i, ani nawet podobnie trwała, ale jednak ma w sobie coś.

    Kupiłem właśnie używany w bardzo dobrym stanie. Wygląda jak nówka, a na pewno
    lepiej niż jego identyczny poprzednik, który niestety się popsuł. Fajnie znowu
    mieć ten moedel (a 6310i mam nadal sprawną, ale niestety, ona nadaje się tylko
    do dzwonienia).

    > Niesłusznie. HTC (poza niewielkimi wpadkami na początku, jak się jeszcze
    > nazywali High Tech Computers czy coś) w zasadzie nie mieli urządzeń
    > sprzętowo nieudanych.

    Wiem, ale mimo wszystko mając do wyboru Nokię E7 lub Motorolę Milestone2, a HTC
    Desiere Z, zdecyduję się jednak na któryś z tych dwóch...

> [...]
    > klawiatura sprawdza się najlepiej. No i tego fajnego wygaszacza Nokiowego
    > trybu czuwania to chyba nikt nie skopiował.

    Ogólnie: nie przekreślam androida. Ta Motorola Milestone 2 kusi mnie coraz
    bardziej.

    OK, zapamiętam.

  • 7. Data: 2011-05-19 09:30:06
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Jeremiasz wrote:
    > Pozwolę sobie wtrącić się w wątek - czy to prawda, że na Galaxy dużo
    > programów może chodzić na 'niecałym' ekranie?

    Jeżeli masz aplikację, która "na sztywno" wyświetla obraz dla jednej
    rozdzielczości, to faktycznie może "wypełniać" tylko część obrazu (np.
    poprzez powiększenie wszystkich pikseli 2x) - dotyczy to głównie
    starszych i/lub nietypowych gier. Tak samo jak w iOS przy używaniu
    aplikacji z iPhone na iPad. Ale jednak większość aplikacji potrafi się
    skutecznie przeskalować do pełnego obrazu i problemu nie ma (czasem tylko
    czcionka wydaje się być za duża, bo aplikacja była nastawiona na używanie
    na małym ekranie).

    > Podobno ma jakąś
    > nietypową dla Androida rozdzielczość - spotkałeś się może z tym
    > problemem?

    Nie tyle nietypową (Android ogólnie nie ma usztywnionej rozdzielczości
    jak iPhone/iPad) co po prostu całkiem dużą. Nietypową to mają wynalazki
    SE, jak X10 mini, czy X8 - sporo aplikacji w ogóle się z tego powodu nie
    pojawia w Android Market (tak, on samoczynnie filtruje aplikacje pod
    kątem wymagań/zgodności).

    Jakub

  • 8. Data: 2011-05-19 22:21:49
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    a...@o...pl wrote:
    > (a 6310i mam nadal sprawną, ale niestety,
    > ona nadaje się tylko do dzwonienia).

    W modelu 6310i właśnie to sobie wielu tak ceniło.

    > Wiem, ale mimo wszystko mając do wyboru Nokię E7 lub Motorolę
    > Milestone2, a HTC Desiere Z, zdecyduję się jednak na któryś z tych
    > dwóch...

    Ale warto pomacać wszystkie opcje :)

    > Ogólnie: nie przekreślam androida. Ta Motorola Milestone 2 kusi mnie
    > coraz bardziej.

    Pobaw się, wpadnij na jakiś zjazd PDAClubu lokalny, tam może pomacasz i
    pogadasz z jakimś właścicielem...

    Jakub