    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zapis na karcie SD
    Date: Wed, 10 Feb 2010 15:48:40 +0100

    Roman Rumian pisze:
    > W dniu 2010-02-10 15:21, Paweł pisze:
    > (...)
    >
    > Tak, długo sie czeka na wykonanie/potwierdzenie zapisu.

    Teoretycznie wg. dokumentacji może być to bardzo bardzo długo.
    W praktyce jest różnie. Zależy to od typu karty. Najgorsze są takie co
    potrafią zrobić co pewien czas zrobić przerwę na dziesiąte części sekundy.

    > Obawiam sie, że problem sprowadza sie do przejścia z trybu SPI (1 linia
    > danych) na czterobitowy.

    Kiedyś nie udało mi się znaleźć opisu trybu SDHC. Poza tym były jakieś
    niejasności dotyczące legalnego użycia tego trybu. Zrobiłem więc
    wszystko w oparciu o SPI. Używałem głównie instrukcji przesyłania i
    zapisu wielu bloków danych. Przy pojedynczych bokach było było dwa razy
    wolniej.
    Czy wiesz przez rozpoczęciem operacji ile będzie zapisywanych danych.
    Jeśli nie to problem jest nieco większy. Trzeba dodatkowo odczytywać ew.
    i zapisywać informacje w FAT. Co znacznie zwalnia cały proces.

    Paweł