  • 1. Data: 2010-02-10 10:54:55
    Temat: Zapis na karcie SD
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    Szanowni Koledzy,

    potrzebuję zapisywać na karcie SD strumień 1 536 000 b/s (stereo,
    16-bitów/próbkę, 48kpróbek/s) z użyciem mikrokontrolera dsPIC33 lub PIC32.
    Szukam osoby, której to się udało. :-)

    Z pozdrowieniami

    Roman Rumian

  • 2. Data: 2010-02-10 11:45:43
    Temat: Re: Zapis na karcie SD
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Roman Rumian" <r...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > potrzebuję zapisywać na karcie SD strumień 1 536 000 b/s (stereo,
    > 16-bitów/próbkę, 48kpróbek/s) z użyciem mikrokontrolera dsPIC33 lub PIC32.
    > Szukam osoby, której to się udało. :-)

    Zapis 1,5Mbps ?
    Chyba marne szanse, z pospolicie dostępnymi kartami i niekoniecznie
    osiągniesz długotrwale taki strumień. Twój PC-t to potrafi dla posiadanych
    kart?

  • 3. Data: 2010-02-10 13:13:54
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-02-10 12:45, u pisze:
    (...)
    > Zapis 1,5Mbps ?
    > Chyba marne szanse, z pospolicie dostępnymi kartami i niekoniecznie
    > osiągniesz długotrwale taki strumień. Twój PC-t to potrafi dla
    > posiadanych kart?

    Potrafi 10x wiecej, bo to przeciez tylko ok. 200KB/s. :-)
    Dla kart SDHC 100x wiecej, bo to co chcę, to tak zwany "1x" dla urządzeń
    audio. ;-)

    Pozdrowienia

    RR

  • 4. Data: 2010-02-10 13:17:41
    Od: "u" <...@w...yz>

    > Potrafi 10x wiecej, bo to przeciez tylko ok. 200KB/s. :-)
    > Dla kart SDHC 100x wiecej, bo to co chcę, to tak zwany "1x" dla urządzeń
    > audio. ;-)

    Sprawdzałeś z czasomierzem wysyłając np. kilku GB plik?
    Ja to kiedyś testowałem i mój PC-t (ma proc i7) tego nie potrafi, ba nawet
    do 100kB/s się nie zbliżył.

  • 5. Data: 2010-02-10 13:29:43
    Od: Konop <k...@g...pl>

    u pisze:

> [...]
    >
    > Sprawdzałeś z czasomierzem wysyłając np. kilku GB plik?
    > Ja to kiedyś testowałem i mój PC-t (ma proc i7) tego nie potrafi, ba

    To jaką Ty masz kartę albo jaki czytnik?? ;)...

    Konop

  • 6. Data: 2010-02-10 13:37:48
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-02-10 14:17, u pisze:
    (...)
    > Sprawdzałeś z czasomierzem wysyłając np. kilku GB plik?
    > Ja to kiedyś testowałem i mój PC-t (ma proc i7) tego nie potrafi, ba
    > nawet do 100kB/s się nie zbliżył.

    Sprawdzałem pod Total Commander'em , który pokazuje chwilowe transfery,
    ale i czas mi się zgadzał. Dla SDHC na duzych plikach dochodzi w
    porywach do ponad 20MB/s.

    Czytnik USB 2.0 HAMA, karta SDHC class 6 ADATA.

    RR

  • 7. Data: 2010-02-10 13:41:18
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-02-10 14:37, Roman Rumian pisze:
    (...)
    > Sprawdzałem pod Total Commander'em , który pokazuje chwilowe transfery,
    > ale i czas mi się zgadzał. Dla SDHC na duzych plikach dochodzi w
    > porywach do ponad 20MB/s.

    Poprawka: dla odczytu.
    Dla zapisu do 12MB/s.

    RR

  • 8. Data: 2010-02-10 13:43:11
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Konop pisze:

    > To jaką Ty masz kartę albo jaki czytnik?? ;)...

    Żeby nie być gołosłownym sam wykonałem test....

    Karta:
    microSD 2GB w przejściówce na SD
    najzwyklejszy, najtańszy Kingston
    Czytnik:
    podły czytniczek USB

    karta i czytnik dokładnie takie, jak na tej aukcji:
    http://www.allegro.pl/item902412176_karta_kingston_m
    icro_sd_2gb_microsd_czytnik_kart.html

    Na karcie wolne ok 1GB, plik testowy 700MB
    Czas kopiowania: 121s
    Prędkość średnia: 5922kB/s

    Total Commander pokazywał prędkość podobną - przez większość czasu
    wyższą, momentami spadała do 5700kB/s....

    Tak więc możliwości byle jakiej karty są znacznie większe! Kwestia tylko
    odpowiedniego sposobu zapisu. Radzę zmienić kartę i/lub czytnik...

    A tak swoją drogą - w aparacie 3MPixele jedno zdjęcie zajmuje ok.
    1,5MB.... wyobrażasz sobie robienie zdjęć aparatem z kartą SD, w której
    prędkość zapisu wynosi 100kB/s?? Taki aparat 3Mpixele zapisywałby
    zdjęcie przez 15 sekund!! A co z większymi matrycami??!!!

    Ponawiam pytanie - jaką Ty masz kartę i czytnik??!!

    Konop

    PS Komp to nie jakaś rewelacja... stary Athlon XP, 1900MHz, 1GB RAMu,
    WIN XP....

  • 9. Data: 2010-02-10 13:54:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello u,

    > Zapis 1,5Mbps ?
    > Chyba marne szanse, z pospolicie dostępnymi kartami i niekoniecznie
    > osiągniesz długotrwale taki strumień. Twój PC-t to potrafi dla posiadanych
    > kart?

    To jest niecałe 200kBps - ja raczej zapytam, która karta tego nie
    potrafi?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-02-10 13:56:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Roman,

    > Potrafi 10x wiecej, bo to przeciez tylko ok. 200KB/s. :-)
    > Dla kart SDHC 100x wiecej, bo to co chcę, to tak zwany "1x" dla urządzeń
    > audio. ;-)

    1x to 150 kBps - strumień stereo 16 bit z próbkowaniem 44.1kHz. Ty
    masz ciut szybciej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl