    Date: Fri, 29 Nov 2013 13:46:50 +0100
    From: Bool <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz transformatorowy vs impulsowy

    > Uważasz, że MC34063 nie będzie siał?

    Jasne, że będzie, ale ten temat mam akurat opanowany.

    > Podaj link, proszę.

    TRAFO-1VA5-1X6-Z
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/1575
    7

    > Sprawność takiego układu nie będzie lepsza od liniowego. MC34063 może
    > pracować z maksymalnym wypełnieniem na poziomie 85% (przy niskiej
    > częstotliwości!) a wyjściowy układ Darlingtona degraduje sprawność dla
    > niskich napięć do poziomu liniowego. To już taniej wstawić tam LM317 -
    > będzie potrzebował również te 6.3V na wejściu pod obciążeniem.

    Hmm aż tak złej sprawności to nie zakładałem. Z ciekawości zrobiłem mały test. Na
    biurku leży u mnie
    przetwornica na MC34063, Uwy = 3,3V. Zasiliłem ją z 9V przez prostownik. Prąd od
    strony wejścia
    wynosi około 0,1A i nie wyczuwam aby była znacząco cieplejsza od temperatury
    otoczenia.
    Na stabilizatorze liniowym wydzieliłoby się około 0,45W. Co nawet na obudowie TO-220
    powinno się dać
    wyczuć.

    > Dławik za 0.50PLN? Zapewne szpulka - a Ty coś przed chwilą pisałeś o
    > EMC?

    Na początek myślałem o takim:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/77
    jak trzeba będzie to dam ekranowany, ale to wzrost o około 1zł.