    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz transformatorowy vs impulsowy
    Date: Fri, 29 Nov 2013 16:27:32 +0100

    news:almarsoft.1760464729966099879@news.neostrada.pl
    >A co z liczbą elementów użytych do zasilacza imp.? Chodzi mi im więcej
    >elementów tym więcej punktów awarii. Z trafo można liczbę tych elementów
    >skrócić do kilku i to dość trwałych. Z jakiej najmniejszej liczby elementów
    >można zbudować trfałą (20 lat minimum) przetwornice np. 1W 230->5V?

    Zgodnie z prawem nie da się bo od lipca 2006 w Unii obowiązuje zakaz
    produkcji trwałego sprzętu elektronicznego.

    > Już kiedyś pisałem, wszystkie zasilacze z trafo jakie zrobiłem 20 lat temu
    > chodzą do dziś bezawaryjnie, w większości zasilaczy imp. w fabrycznych
    > urządzeniach jakie używam po 3-4 latach coś wystrzeli (scalona
    > przetwornica) albo kondensator albo jeszcze inny problem...

    Twoich zasilaczy nie projektował księgowy a tamte tak.
    Jak zrobisz impulsowy bez konsultacji z księgowym i zdecydujesz się na
    złamanie prawa stosując przyzwoitą cynę z dawnych zapasów to sądzę, że też
    podziała.
    P.G.