  • Data: 2016-09-20 20:07:37
    Temat: Re: Zasilacze z trafem - ku przestrodze.
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-19 o 19:36, Adam pisze:

    > Teraz to przetwornica albo dwie i już :)
    Ale po 1 nie każdy sprzęt można zasilać stałym nap, nadal musi być
    zmienne i to 50hz, po drugie przetwornica to już kupa elektroniki
    a transformatorek to lokalne, proste i trwałe rozwiązanie problemu.

    > Ewentualnie autotransformator toroidalny i jakieś Raspberry, co mu
    > będzie gałką kręcic ;)
    Ale po co? nowym sprzętom 240V nie szkodzi, więc po co całą energię
    zużywaną w domu przepuszczać przez autotrafo? ja mam tylko jeden sprzęt
    wrażliwy na 240V więc problem rozwiązałem lokalnie.

    > Jeden taki mi "uciekł". Ktoś go wyrzucił na złom :(
    > Służył w kinie do ściemniania, miał mały silniczek sterujący. Moc trafa
    > to chyba coś ok. 5kV, a ważył tyle, co worek cementu. Ten "prawdziwy"
    > worek, taki jak dawniej były w sklepach: 50kg, a nie jakieś miniaturki,
    > jak teraz.
    W zasadzie zbędny sprzęt, mam autotrafo w robocie i używam
    sporadyczniejak potrzebuję uzyskać 110V, może do uruchamiania nowych
    projektów się nada ale przy naprawach to tak średnio, małe autotrafo w
    zupełności wystarcza.

    --
    Pozdr

    Janusz_K