  • 41. Data: 2015-09-17 10:35:14
    Temat: Re: Zasilanie 15 segmentów LED - 200mA
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.09.2015 um 18:15 schrieb Jarosław Sokołowski:

> [...]
    > Ptaki szybkie są. Pod wszelkimi względami, a taki koliber, to już w ogóle.
    > Ale ryba? Albo nawet żaba -- nie spodziewam się, by kumała coś z 100 Hz.
    > Te zwierzaki w ogóle widzą tylko ruch. A poza tym soft od oczów mają
    > zapisany w ROM, a nie w adaptacyjnym RAM, tak jak my. Jeśli człowiekowi
    > założy się okulary odwracające lewą stronę na prawą, to bardzo szybko
    > nauczy się z tym żyć i w ogóle nie będzie zauważał, że coś nie tak. Żaba
    > z takimi okularami nie przystosuje się do życia nigdy. Po muchę latającą
    > z prawej strony zawsze będzie skakała w lewo.

    Bardzo szybko znaczy po kilku godzinach do kilku dni. Jest to jednak
    funkcja brain stem, parametryzowana przez visual cortex (muszę pisać
    angielskie określenia, bo polskich na dzień dobry nie znam i mi się
    chwilowo nie chce szukać).
    Ryby i żaby dopasowywują się do zmienionych warunków optycznych. Np.
    ryby "polujące" na owady siedzące na gałęziach strzelają strumieniem
    wodnym inaczej jak robią to z powierzchni, a inaczej jak robią to spod
    wody. Kąt "natarcia" zależy też od głębokości, na jakiej się ryba
    znajduje. Więc jak najbardziej mogą się również dopasować.

    Waldek

  • 42. Data: 2015-09-17 11:43:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

> [...]
    > wody. Kąt "natarcia" zależy też od głębokości, na jakiej się ryba
    > znajduje. Więc jak najbardziej mogą się również dopasować.

    To są zmiany ilościowe, a nie jakościowe. Podkręcenie jednego parametru
    w torze sprzężenia zwrotnego, a nie wywrócenie wszystkiego do góry nogami.
    Czyli jednak trochę co innego.

    Jarek

    --
    -- Powinnaś stąd widzieć ptaszka -- powiedział Królik. -- Chyba,
    żeby to była rybka...

  • 43. Data: 2015-09-17 12:18:25
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.09.2015 um 11:43 schrieb Jarosław Sokołowski:

    > To są zmiany ilościowe, a nie jakościowe. Podkręcenie jednego parametru
    > w torze sprzężenia zwrotnego, a nie wywrócenie wszystkiego do góry nogami.
    > Czyli jednak trochę co innego.

    Kolega z pracy twierdzi, że żaba też się nauczy. Powinien wiedzieć, bo
    jest neurobiologiem.
    Kora mózgowa jest zresztą za wolna, by ogarnąć wszystkie parametry w
    czasie rzeczywistym. Stabilne pole widzenia jest potrzebne m.in. do
    stabilizacji, a raczej parametryzacji zmysłu równowagi, inaczej lądujesz
    na buzi.

    Waldek

  • 44. Data: 2015-09-17 12:28:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Kolega z pracy twierdzi, że żaba też się nauczy. Powinien wiedzieć,
    > bo jest neurobiologiem.

    To wywraca do górey nogami moją wiedzę. Kiedyś czytałem o tym, że
    próbowano nauczyć, ale nie wyszło. Może zaszedł od tego czasu jakiś
    postęp w neurobiologii. Albo w dydaktyce. Rad bym czegoś więcej się
    dowiedzieć na ten temat.

    > Kora mózgowa jest zresztą za wolna, by ogarnąć wszystkie parametry
    > w czasie rzeczywistym.

    Konia próbowano oduczyć jedzenia owsa i nauczyć go żywienia się pianką
    z herbaty. Już prawie się nauczył, ale zdechł. Może żabia kora działa
    tak wolno, że w eksperymentach trudno zauważyc postępy w nauce?

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2015-09-17 22:22:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nie lepiej źródło prądowe na UC3843?
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2158519.html

    Dla 3 amper rozumiem R2=0,33 ohm.
    A jaki dławik? Bo jakieś bzdury mi wychodzą.

    --
    Irokez

  • 46. Data: 2015-09-17 23:08:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Thursday, September 17, 2015, 10:22:37 PM, you wrote:

    > Dla 3 amper rozumiem R2=0,33 ohm.

    Szkoda prądu - doczytaj metodę ograniczenia strat.

    > A jaki dławik? Bo jakieś bzdury mi wychodzą.

    DTMSS-27/0,22/4,0 http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.product
    _details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=27544&ca
    tegory_id=761&option=com_virtuemart&Itemid=163&vmcch
    k=1&Itemid=163

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2015-09-18 09:46:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-17 22:22, Irokez wrote:
    [...]
    > Dla 3 amper rozumiem R2=0,33 ohm.
    > A jaki dławik? Bo jakieś bzdury mi wychodzą.
    No bo jak prąd mierzysz w "amper", a rezystancję w "ohm" to ja się nie
    dziwię, że bzdury wychodzą. :-D

  • 48. Data: 2015-09-19 13:00:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-09-18 o 09:46, JDX pisze:
    > On 2015-09-17 22:22, Irokez wrote:
    > [...]
    > No bo jak prąd mierzysz w "amper", a rezystancję w "ohm" to ja się nie
    > dziwię, że bzdury wychodzą. :-D

    rezystancję czasami mierzę w "głowa mnie boli" a prąd w gniazdkach.

    --
    Irokez

  • 49. Data: 2015-09-19 13:01:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Szkoda prądu - doczytaj metodę ograniczenia strat.

    Jasne, poczytałem, bardziej mi o ten dławik chodziło.

    Dziękuję.

    --
    Irokez