    From: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie op-amp
    Date: Tue, 24 Nov 2009 23:20:27 +0100

    Użytkownik "Dariusz Zolna" <a...@u...com> napisał w wiadomości
    news:hehja8$ku$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak, musi być wtórnik.
    > Nie szukam innego rozwiązania układu wejściowego.
    > Chcę op-ampa zasilić 15V. Jak najprościej. Mam do dyspozycji 5V
    > stabilizowane i powiedzmy 11,5 do 14,5V niestabilizowane.

    nie wiem, czy jest to najprostsze, co może być, ale skoro masz 5V i 11V
    można z tego zrobić pompą ładunkową 16V (minus spadki na diodach). 11V
    przez diodę na kondensator, którego dolna końcówka jest przełączana
    pomiędzy 5V a masę (albo po prostu dołączona do sygnału prostokątnego 5V,
    zależy co tam masz). Z górnej końcówki kondensatora przez diodkę odbierasz
    sobie podwyższone napięcie. Przy okazji zawsze będziesz miał zapas
    napięcia dla zasilania opampa, bo gdy 11V się podnosi, to napięcie też się
    podnosi.
    Oczywiście możesz też zrobić podwajacz dowolnego innego napięcia
    mniejszego od 11V.

    e.