  • Data: 2014-09-22 23:57:15
    Temat: Re: Zasilanie układów z sieci elektrycznej
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-22 20:03, Piotr Wyderski pisze:

    > Bo to jest "koncert życzeń" i trzeba urealnić wymagania.
    > Poza tym nie mam absolutnie nic przeciwko przetwornicom,
    > wręcz przeciwnie, ale one mają wady: układy dużej mocy
    > są stosunkowo nietrwałe ze względu na wady wrodzone
    > zastosowanych kondensatorów elektrolitycznych, a niskomocowe
    > przegrywają rozmiarami i ceną ze stabilizatorem liniowym.
    >
    > Zwłaszcza pierwszy problem jest istotny w automatyce domowej:
    > nie ma prawa być takiej opcji, że się to urządzenie nagle zepsuje.

    > W tym miejscu o swoim, które sam nazwałeś: automatyka domowa.

    Nazwałem, tak zastosowanie pytacza.
    "To będzie własny sterownik. W tej chwili nie planuję sterowania niczym
    innym, jak tylko światłem. Urządzenie ma podawać 230V na kilka wyjść za
    pośrednictwem triaków, do tego pewnie będzie jeszcze realizowało jakieś
    pomiary (temperatura, częstotliwość prądu w sieci, napięcie sieciowe)"

> [...]
    > od reguły. Ładnie wygląda w folderze, ale nic nie zastąpi
    > bezproblemowości porządnych kabelków, jak się je już poukłada.

    > O ile kiedykolwiek przy nim były. Akurat po stronie niskonapięciowej
    > współczesna technologia pozwala trochę powybrzydzać: ceramiczne MLCC,
    > tantale, niobowe. O elektrolitycznych aluminiowych można zapomnieć,
    > gdy koszt nie jest czynnikiem pierwszoplanowym. W typowej przetwornicy
    > jest niestety jeszcze jedno miejsce, gdzie się elektrolit uchował:
    > wysokonapięciowy za mostkiem. Póki co niczym sensownym się go zastąpić

    No ale on chodzi na 50Hz i nie jest tak narażony na podgrzewanie przez
    prądy impulsowe.

    --
    pozdrawiam
    MD