  • Data: 2015-10-14 08:37:33
    Temat: Re: Zatrzymać się, czy nie?
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-13 o 20:55, (Tom N) pisze:
    > Shrek w

    ,75y,66.57h,68.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1svx9Lm8SV2gY20
    d_SdseVcA!2e0!7i13312!8i6656

> [...]
    > ustawę, a niezatrzymanie przed B-20 jest szkodliwe społecznie, bo nie po to
    > znak jest, żeby go ignorować, a wręcz skoro przed wjazdem na obszar jezdni
    > dodatkowo wzmocniony zalanymi betonem stalowymi elementami znak B-20 został
    > umieszczony, to należy przyjąć jako pewnik, że zarządca drogi umieszczając
    > takowy znak chciał prawnie wymusić zatrzymanie się, gdyz w przeciwnym
    > przypadku umieściłby znak ograniczenia prędkości B-33. Fakt jednoczesnego
    > umieszczenia na tym samym słupku znaku G-3 nie ma znaczenia w ocenie
    > naganności i szkodliwości społecznej popełnionego wykroczenia.

    W książce "Czy kierowca winien" p. Dąbrowskiego jest kilka takich
    kuriozalnych przypadków opisanych. Kodeksowi drogowemu przyświeca
    generalna zasada bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Wybronił się gość,
    który przejchał skrzyżowanie o 2 w nocy na czerwonym, ale przystanął
    przed skrzyżowaniem, upewnił się, że nic nie jedzie. Nie naruszył więc
    głównej zasady kodeksowej, z której wynika ten szczegółowy przepis o
    zatrzymaniu na czerwonym. Z drugiej strony - inny gość wjechał na
    nieoświetloną furmankę - furman zapłacił mandat za brak lampy, a facet
    poszedł siedzieć (w wypadku zginęła jego żona w aucie), bo "nie zachował
    bezpiecznej prędkości jazdy".
    T.