    Subject: Re: Zdarzenie niejednoznaczne
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 22 May 2019 06:57:13 +0200

    W dniu 21.05.2019 o 19:35, s...@g...com pisze:

    > Daj se juz spokoj. Nikt nie przeczy ze na przejsciu pieszy ma pierwszenstwo.

    No właśnie spora część grupy uważa, że tak naprawdę nie ma. A potem jest
    płacz jak w razie W sąd kogoś wyprostuje.

    > Tylko tryb w jakim sie ten pieszy pojawia na tym przejsciu jest kontrowersyjny.

    No nie da się ukryć, że _tu_ akurat tak.

    > Choc w praktyce nie jest kontrowersyjny, wiekszosc nawet slabo wyedukowanych ludzi
    rozumie ze samochody nie zatrzymuja sie w miejscu.

    No ale to nie zmienia pierszeństwa.

    > Tu kamerka elegancko pokazala ze kierowca chocby chcial to nie mogl przewidziec ze
    stary kon wlezie na przejscie bez patrzenia.

    Zasadniczo tak (choć to akurat była podobno klacz). Natomiast jak już
    się stało, to sąd będzie chciał znać odpowiedź na pytanie czy zachował
    szczególną ostrożność, z jaką prędkością jechał i okaże się, że sprawa
    jednoznaczna nie jest, co może być zaskoczeniem dla "pieszemu nie wolno
    wtargiwać jak ja jadę". I okazuje się, że nawet w tak niby oczywistych
    sytuacjach nie są one oczywiste i wina może być po obu stronach.

    Shrek