  • 21. Data: 2009-09-22 11:18:05
    Temat: Re: Zdarzylo sie wam skasowac komus otwarte nagle drzwi?
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 22 Sep 2009 12:42:42 +0200, Jasio <b...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Na rowery. Rowery.

    Nie tylko, w Londynie eksperymentują z advanced stop line wpuszczającym
    też motocykle. (I tak samo z wpuszczaniem motocykli na pasy dla
    autobusów/rowerów)

    Jak byłem ostatnio w Londynie to widziałem takie oznaczone rowerem i
    motocyklem (z napisem "solo" poniżej, że tylko bez kosza ;->).

    [...]
    > Doczekamy się, jak ktoś będzie tego chciał - a będzie to zapewne w
    > momencie, gdy rowery zaczną stanowić zauważalny procent ruchu drogowego.

    No, to nigdy. ;-\

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 22. Data: 2009-09-22 11:51:57
    Od: gildor <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 13:12, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:

    > Ja wlasnie za to dostalem mandata, bo nic innego mondrzejszego na mnie
    > nie mogli znalezc. Ale temu polucjanowi corke jakis harlejowiec
    > przelecial albo co.

    takie alboco to musiało go bardzo ubóść... ubodzić... a może nie
    córkę...

    - gildor
    motor suzuki, pijadzjo brak

  • 23. Data: 2009-09-22 11:54:59
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    gildor napisał(a):

    > pijadzjo brak

    dogadamy sie

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 24. Data: 2009-09-22 11:59:30
    Od: gildor <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 13:54, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:

    > dogadamy sie

    jest jednak światełko w tunelu

    --
    - gildor
    motor susuki, pijadzio brak

  • 25. Data: 2009-09-22 13:41:12
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 22 Wrz, 12:39, gildor <m...@g...com> wrote:
    > zadziwiłbyś nas tu, gdyby było inaczej
    >
    > Art. 45. 1. Zabrania się:
    > 3. otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub
    > wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia
    > bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

    oooowszem. z tym, ze bywa gro sytuacji, kiedy zostaje uznana wspolwina
    obu stron bioracych udzial w zdarzeniu: gdyby przejazd pomiedzy
    stojacymi bryczkami byl uznawany za niezgodny z przepisami, policjanci
    zapewne nie pozalowaliby mandatu i motocykliscie
    a miedzy innymi o to pytal autor watku ;)
    --
    jeszua
    a takie tam...

  • 26. Data: 2009-09-22 14:20:27
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Wrz, 15:41, jeszua <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > zapewne nie pozalowaliby mandatu i motocykliscie
    > a miedzy innymi o to pytal autor watku  ;)

    O to tez, jednak bardziej mnie interesuje kwestia winy a wiec tego,
    kto straci znizki.

    Nie watpie, ze kierowca motocykla takze moglby dostac mandat za jazde
    po linii.
    Jednakowoz ciekawe sa przypadki przerabiane w praktyce. W sumie
    wypadaloby jakos wine udowodnic. Jechanie srodkiem nie zawsze oznacza
    jazde po linii. Mozna jechac 10cm obok niej.

    amos

  • 27. Data: 2009-09-22 15:24:13
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "amos" napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 22 Wrz, 12:42, "Jasio" wrote:

    > Rowerom to sie powinno trasy rowerowe budowac z nie pasy malowac.
    > Szczegolnie przy naszej kulturze jazdy.

    To może ja uściślę.
    W UK jest namalowane pole position dla rowerów, ale prowadzi do niego
    szeroki na mniej niż metr pas jezdni przeznaczony dla rowerów. Przy
    skraju jezdni. Lewym, ofkors. (:
    Z praktyki - nie najeżdża się na ten pas, nawet motocyklem. Ale na
    pole position staje się motocyklem ramę w ramę z rowerami..

    --
    Jasio
    vx etz

  • 28. Data: 2009-09-22 15:30:10
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości
> [...]
    > wpuszczającym
    > też motocykle. (I tak samo z wpuszczaniem motocykli na pasy dla

    Pomalowane toto jest w kolory pasa dla rowerów, namalowany jest
    rower - jak znam siostrę to może być Pan Jezus, ale dla mnie to dla
    rowerów.

    Oj, a w Londynie to eksperymentują ostatnio w drugą stronę - w
    wypieprzanie motocykli z pasów dla autobusów. Przoduje w tym
    organizacja rowerzystów, która jest sowicie dotowana przez
    ministerstwo transportu. Takie paranoje trochę jak w PL - niby
    inicjują społecznie, ale za państwowe pieniądze.

    > Jak byłem ostatnio w Londynie to widziałem takie oznaczone rowerem i
    > motocyklem (z napisem "solo" poniżej, że tylko bez kosza ;->).

    Tak jak na parkingach dla motocykli, za które ostatnio też w Lądku
    trzeba płacić. "Solo motorcycles only". Najfajniejsze są te pomiędzy
    dwoma, przeciwnymi, pasami ruchu. Jeden błąd kierowcy autobusu i
    domino jak ta lala. (:

    --
    Jasio
    vx etz

  • 29. Data: 2009-09-22 15:51:18
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 22 Sep 2009 17:30:10 +0200, Jasio <b...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Pomalowane toto jest w kolory pasa dla rowerów, namalowany jest rower -
    > jak znam siostrę to może być Pan Jezus, ale dla mnie to dla rowerów.

    Nieno, owszem, standardowo ASL są dla rowerów.

    > Oj, a w Londynie to eksperymentują ostatnio w drugą stronę - w
    > wypieprzanie motocykli z pasów dla autobusów.

    Możliwość wjeżdżania motocyklami na pasy dla autobusów to właśnie był
    eksperyment. Przeciwko któremu organizacja rowerzystów strasznie
    protestowała. :-) (Sam wypełniałem ankietę w której pisałem że jestem
    za tym żeby motocykle dalej mogły jeździć, a co :->)

    [...]

    > Tak jak na parkingach dla motocykli, za które ostatnio też w Lądku
    > trzeba płacić.

    W City of Westminster na razie tylko, ale to niepokojące i mam nadzieję,
    że ciągłe protesty w końcu odniosą skutek. :-)

    > "Solo motorcycles only". Najfajniejsze są te pomiędzy dwoma,przeciwnymi,
    > pasami ruchu. Jeden błąd kierowcy autobusu i domino jak ta lala. (:

    Ta, w Paryżu też takie widziałem. Ja bym się trochę obawiał stawiać
    tam motocykl. ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 30. Data: 2009-09-22 19:20:01
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    jeszua pisze:

> [...]
    > zapewne nie pozalowaliby mandatu i motocykliscie
    > a miedzy innymi o to pytal autor watku ;)

    mandat nie oznacza współwiny. jak najedziesz na ciagla i ktos Ci to
    udowodni, to zlamales przepis, ktory nie byl przyczyną kolizji.
    dostajesz mandat. otwarcie drzwi spowodowało kolizję. gdzie widzisz
    współwinę? motocykl jak najbardziej ma prawo znaleźć się w kanionie, nie
    może najechać ciągłej. współwiny brak.
    wina otwierającego drzwi i inaczej być nie może. jak policjant mówi
    inaczej - do sądu.

    --
    - gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5