    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zegarki w AGD
    Date: Tue, 13 Mar 2018 21:19:22 +0100

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Zaczęło się od tego że ktoś powiedział "jak prąd wyjdzie, to muszę potem
    > latać po całym domu ustawiać godzinę na wszystkich sprzętach co zaczęły
    > migać 00:00". Na to posypało się kilka pomysłów jak to w idealnym świecie
    > mogłoby wyglądać gdyby tylko źli producenci nie byli takie liczygrosze.
    > Ostatecznie wynikło że to wcale nie taka prosta sprawa, jeśli ma być
    > dobrze, działać w każdej sytuacji i nie powodować dodatkowych kłopotów
    > producentowi i/lub dealerowi.

    Nie każdemu chodzi o Świat Idealny, niektórym wystarczy bateryjka RTC.
    I flash lub eeprom w radiu.

    > Jeśli uważasz, że nieznajomość własnej strefy to wydumany problem, to
    > zapewne należysz do grupy osób które dwa razy w roku ręcznie przestawiają
    > zegarki we wszystkich domowych urządzeniach i uważają taki stan rzeczy za
    > normalny.

    Kiedyś był normalny, za czasów zegarów mechanicznych. Teraz może być
    najwyżej lepiej. Jeśli może.

    > Moja - zapewne mocno naiwna - opinia jest taka, że świat byłby jednak
    > prostszy i przyjemniejszy gdyby wszyscy trzymali się czasu UTC i darowali
    > sobie zabawy z DST.

    Z tym się nie zgodzę. To, że człowiek rano nie nadaje się do żadnej
    twórczej pracy nie wynika z kąta deklinacji Słońca na niebie, tylko
    ze Świadomości, Że Jeszcze Nie Minęła Dziesiąta. Z mojego punktu
    widzenia lokalny czas urzędowy jest bardzo ważny.

    > Niektórych problemów nie sposób uniknąć, jak np. fakt że luty ma czasem
    > 28 a czasem 29 dni, czy też że niektóre minuty mają 60s, niektóre 61
    > a niektóre tylko 59 - ale po co stwarzać sobie jeszcze dodatkowe problemy...

    Ten problem można było lepiej rozwiązać -- zamiast 29 lutego powinien
    być 32 maja, bo to ładniejszy miesiąc.

    Jarek

    --
    Dziwaki stare, dawno ze słońcem w niezgodzie,
    Południe wskazywały często o zachodzie;