  • Data: 2018-04-03 13:37:37
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:p9va57$lq5$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:
    >Zegarek nie, ale firma nazywała się Casio.

    Zaledwie Casio, a nie np Patek.

    >Takie same ppmy widzę w Farnellu. Rezonator jak rezonator,
    >tylko ze wzgledu na częstotliwość widełkowy, a nie płytkowy.

    to jest ok 1ppm, moze po prostu klienci Farnela nie sa zainteresowani
    tak przeplacac.

    >Nie w każdym MCU. :-D

    To sie do takiego drugiego kwarca nie doklada.

    >To się nazywa MCXO i całkiem nieźle działa. Tylko to dalej
    >nie jest poziom gości od AGD, tu jak już coś dawać, to gotowca.

    No wlasnie ten zegarek mnie zastanawia ... za dokladny :-)

    Mozna by sie jeszcze uprzec, i na podstawie przestawien przez
    uzytkownika dobierac wspolczynniki korekcji.
    W sensie takim, ze jak np po 3 miesiacach posuwam 10s do przodu, do
    zegarek sobie zapamietuje - korygowac 3 co miesiac.

    Ale czy to by sie w praktyce za bardzo nie rozjechalo, bo klient
    zmienia niefrasobliwie ?

    No i jeszcze niuans - te cyfrowe zegarki czesto maja stoper do 0.1s
    lub 0.01s.
    Jak one to odmierzaja z kwarca 32768 ?
    A moze maja inny kwarc ?

    J.