    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 25 Oct 2012 11:20:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    <k5rg3o$1l5$1@node2.news.atman.pl> <k5rk25$sh1$4@news.task.gda.pl>
    <k64303$viu$1@usenet.news.interia.pl> <k65ggm$1p9$1@node2.news.atman.pl>
    <k66cdt$lg1$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>
    <k66j8o$132$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>
    <k66pd9$bef$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>
    <Pine.WNT.4.64.1210241331500.3928@quad>
    <k69cgs$gpg$1@usenet.news.interia.pl>

    On Wed, 24 Oct 2012, qnick wrote:

    > Zgodnie z prawem nie można przerwać bo :
    >
    > "Dane identyfikacyjne pojazdu po porównaniu stanu faktycznego z danymi
    > zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadającym mu dokumencie
    > niezwłocznie zamieszcza się w rejestrze "

    [...]
    > Pozostaje kwestia
    > tego ile to jest niezwłocznie :) W praktyce bywa z tym różnie

    Poproszę o niepomylenie mnie z Tomem, a w szczególności przytaczanych
    argumentacji - tak z przezorności, bo to machinalnie czasem "samo
    wychodzi", a nie mam chęci psuć Wam Waszego flejma ;)

    Pozostanę na tym, o czym pisałem. (Ja pisałem, nie Tom).

    Jak dotąd - nie podałeś przepisu który ZABRANIA przerywania.
    Ba, sam wskazujesz że "niezwłoczność" ma ograniczenia praktyczne,
    prawne ew. ustali sąd.
    Ale "niezwłoczność" nie wyklucza przerywania!

    > j.w. bo :
    > "4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony
    > diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania do rejestru badań

    Pytałem, czy badanie można przerwać, można również spytać czy można
    je "zawiesić".
    IMO wymienione przepisy tego nie wykluczają.
    PO ZAKOŃCZENIU badań niewątpliwie trzeba coś tam zrobić ;), ale
    na razie mamy "badanie w toku".
    I tego toku, znaczy trwania badania, dotyczą moje uwagi :)

    > Przegląd możesz zakończyć tylko pieczątką w dowodzie lub wystawieniem
    > zaświadczenia z badania.

    Ale ja nie pytam jak go ZAKOŃCZYĆ!

    Przyjąłeś pewną tezę i kurczowo jej się trzymasz, nie dostrzegając,
    że prawo składa się nie tylko z przepisów dotyczących danej czynności,
    ale *wszystkich* przepisów razem wziętych (i to nie wszystko, bo
    jeszcze do kompletu są "zasady prawne").

    Mi wychodzi, że podanie listy zamkniętej w żadnym razie nie skutkuje
    wykluczeniem poprzez czynność uboczną.
    Taka czynność musi być *zabroniona*, aby powodowała naruszenie
    przepisu. Zakazu wprost nie ma.
    No to podawałem przykłady "zakazów nie wprost", które mogłyby
    powodować podobny skutek, na przykład poprzez zakaz przerywania.

    Wychodzi, że takiego zakazu RÓWNIEŻ NIE MA.

    Nie wiem jak Tobie, ale mi wychodzi że przegląd można przerwać.
    Jednak. A raczej "nadal" - do momentu, aż znajdzie się przepis, który
    jawnie zabroni którejś czynności koniecznej do umożliwienia
    regulacji w trakcie "przerwy w badaniu".

    > Wyrażenie jest jasne tylko nie wszyscy mają zdolność czytania ze zrozumieniem
    > i nie rozróżniają słów pomiar oraz pomiar i regulacja. Przy pierwszym robisz
    > TYLKO pomiar a przy drugim możesz wyregulować dodatkowo niestety przy
    > światłach jest tylko pomiar.

    Ale to Ty nadinterpretujesz.
    Oczywiście, że "pomiar i regulacja" to nie pomiar.
    Ale to również nie jest zakaz regulacji.

    Za to brak zakazu powoduje, że na razie nie widać przeszkód dla
    operacji "pomiar" <przerwa> "regulacja" <koniecz przerwy> "pomiar".

    Nie sądzę, że wysuniesz tezę iż diagnoście nie wolno ponowić
    pomiaru (że jak zacznie mierzyć i wyjdzie mu, że np. do suwmiarki
    mu się śmieć przykleił :P to nie może jej oczyścić i przyłożyć
    drugi raz).

    No to wygląda, że jak diagnosta CHCE, to przerwę może zrobić.
    I tyle.

    To, że w przerwie klient sobie każe naprawić/wyregulować coś
    w aucie nie stanowi czynności objętej przeglądem!
    Jest poza ("w przerwie").

    Choć się staram, nie mogę znaleźć dziury w takim podejściu.

    Tu jeszcze jedna ważna uwaga: diagnosta NIE MUSI zgodzić się
    na przerwę. Ba, WEWNĘTRZNY REGULAMIN danej stacji może mu
    tego zabraniać, skutkując sankcjami służbowymi.

    Ale to nie będzie wynikało z przepisu!
    Na innej stacji może być inaczej.
    I tu dochodzimy do sedna: możesz wygonić klienta.
    To nie ja będę odpowiadał na pytanie, czy przyjedzie ponownie ;)

    [...]
    > Raczej po zakończeniu badania i nie zawsze zaświadczenie,

    Jednak niewyraźnie napisałem, teraz to widzę - chodziło mi o to,
    że do momentu wystawienia zaświadczenia nie wolnoby dopuszczać
    do zmiany stanu technicznego pojazdu.
    Sądzę że takiego przepisu nie ma (spodziewałbym się, że jak
    jest, to byłby w nim zapis "z wyjątkiem przypadku... <i tu
    przepis dla wymienianego już 'pomiaru i regulacji'>")

    Jeszcze raz: IMO, jeśli ustawodawca LITERALNIE nie zabronił przerywania
    badania, to nie zabronił.
    Oczywiście, masz 100% racji że "regulacja" nie może być objęta badaniem.
    Ale jeśli jest robiona w przerwie badania, trzeba by wykazać, że
    coś zabrania bądź regulacji bądź przerwy.

    pzdr, Gotfryd