eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechaników › Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Wed, 12 Dec 2018 21:36:36 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 48
    Message-ID: <purrgo$omd$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <pupbu7$mla$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1544647000 25293 89.70.94.204 (12 Dec 2018 20:36:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Dec 2018 20:36:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645872
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-12-12 o 15:17, s...@g...com pisze:

    > Nie dajac jej ostygnac przed zgaszeniem silnika. Ty myslisz ze nie
    > robiles tak a w praktyce moze jednak robiles? Gdybam.

    Cytuję sam siebie:
    "4. Po ostrzejszej jeździe zawsze daję ochłonąć turbinie (ok 3 minuty)
    zanim wyłączę silnik."

    > No to albo wada fabryczna albo jednak cos robisz nie tak.

    Lecz nikt tego nie wskaże co hipotetycznie mogło być nie tak zważywszy
    na 4 w/w punkty, które bezwzględnie przestrzegałem zawsze.

    > Porada dobra ale jej nie rozumiesz. Wiesz, ja bym forda ecoboost nie
    > kupil. Nie dzis. Moze za 3 lata. Jak sie dowiem ze te silniki robia
    > przebiegi i po tych 5-8 latach nie padaja.

    Sęk w tym, że ja chcę auto, które może nie istnieć na rynku tyle.

    > To nowe auto ci naprawili na gwarancji?

    Prawie nowe, nie nowe - kupowane w czasach po PRLowskich, gdy na drogach
    raczej nie spotykało się benzyn z turbo. Zero szans na gwarancyjne naprawy.

    > Da sie. Tu nie chodzi o pojedyncze poruszanie silownikiem. Tu chodzi
    > o to aby z turbo korzystac. Czeste wypadki zapieczenia sie turbin
    > byly z powodu tego ze ktos jezdzil dlugo po kapeluszowemu, turbina
    > byla zimna, i te kierownice sie zaklejaly sadza i tlustym nalotem z
    > oleju. Potem ktos wsiadl i je rozgrzal a nalot stwardnial. Calosc sie
    > przestala ruszac.

    Jeszcze raz: wiesz jak jeżdżę - pisaliśmy o tym :-)

    > Moja nie padla przy 400kkm. Ale to byl dizel od forda. Kumplowi przy
    > 300kkm tez nie padla. Tez ford ale starszy. Ogolnie jakbys tu zapytal
    > to ludzi ktorym turbina padla bedzie malo. I statystyka nie wyjdzie
    > ze turbina starcza na 80 czy 200kkm.

    Z drugiej zaś strony, turbiniarze to już niemalże przemysł. Ponoć w/g
    statystyk w PL wymienia/naprawia się 20.000 turbin rocznie. Dane chyba z
    2016r. Czy wszyscy to kapelusznicy i przepalone oleje?



    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: