-
Data: 2018-03-15 18:43:32
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 14 Mar 2018 22:52:12 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 14-03-2018 o 17:42, J.F. pisze:
>
>>>>>Jak chcesz się ścigać, to masz trzymać
>>>>> silnik na obrotach gdzie masz największą moc - zwykle w okolicach
>>>>> odcinki.
>>>
>>>> Guzik prawda - zależy od silnika. W dieslu dokładnie odwrotnie.
>>
>>> W dużej części turbobenzyn również dokładnie odwrotnie.
>>> Tak to jest, jak ktoś skończył edukację na wolnossących struclach.
>>
>> Ale o czym wy ?
>
> O kiepskim przyspieszaniu w turbodoładowanych silnikach w okolicach odcinki.
> W każdym razie gorszym, niż przy wcześniejszej zmianie biegu na wyższy.
Tak się dzieje tam gdzie silnik jest odpowiednio elastyczny, a wynika to z
tego że niskie biegi mają przełożenia daleko od siebie, a wysokie blisko.
Wtedy odcięcie ustawione pod najwyższe sensowne obroty zmiany biegu 1 na
drugi, jest za wysokie dla zmiany biegu np. 4 na 5.
Przykład: (czerwony wykres jest seryjny):
http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Kia-Ceed-1.6-
CRDi-128-KM-94-kW.jpg
Przełożenia: 1-3,77 2-2,04 3-1,19 4-0,84 5-0,70 6-0,60
Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).
Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.
Kręcenie silnia wyżej na 4 biegu jest tu bez sensu (moc spada poniżej
123KM), a przy tej samej prędkości samochodu, na 5 biegu silnik dysponuje
większą moca, czyli będzie przyspieszał lepiej.
Z 5 na 6 będzie to jeszcze trochę niżej.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.18 21:06 mk4
- 15.03.18 21:42 Marek S
- 15.03.18 21:50 Marek S
- 15.03.18 21:58 Marek S
- 15.03.18 22:09 Marek S
- 15.03.18 22:13 Shrek
- 15.03.18 22:15 Shrek
- 15.03.18 23:41 Tomasz Pyra
- 16.03.18 07:50 Shrek
- 16.03.18 10:20 Tomasz Pyra
- 16.03.18 10:32 Shrek
- 17.03.18 23:08 Marek S
- 17.03.18 23:20 Marek S
- 17.03.18 23:27 Tomasz Pyra
- 18.03.18 07:00 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław