    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Date: Sat, 24 Mar 2018 19:39:32 +0100
    <p8g2v8$4lq$5@node2.news.atman.pl> <p8k4ba$nha$1@node1.news.atman.pl>
    <p8kvb3$ql8$3@node2.news.atman.pl> <p8lmu8$9d4$1@node1.news.atman.pl>
    <p8lngh$sr6$7@node1.news.atman.pl> <p8o92c$q6k$2@node1.news.atman.pl>
    <p8ocj0$t7e$2@node2.news.atman.pl> <p8p1vl$hkk$1@node2.news.atman.pl>
    <p8p4jj$lh3$1@node1.news.atman.pl> <p91b1p$nk6$1@node1.news.atman.pl>
    <6eswrd4kpeqz$.1ojcv79w33zlv$.dlg@40tude.net>
    <p95u3f$870$4@node2.news.atman.pl>
    <7n0pq8odp2zh$.rp44k6pg449f$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2018-03-24 o 18:09, J.F. pisze:

    > Masz wykres z hamowni - ponad 160 moment jednak mniejszy.
    > A bieg ten sam ... chyba ten sam, bo cholera wie co to za skrzynia.

    Bieg ten sam na 100%. Zawsze wiem na jakim jadę.
    Charakterystyki też zbiera się na jednym (ostatnim) biegu.

    Co do ich interpretacji: mnóstwo sprzecznych informacji krąży po sieci.
    Nie wiadomo co ważniejsze: moment czy KM. U mnie auto przyspiesza
    najlepiej 2200-3000 gdy KM jest dużo mniej niż max. Oczywiście bez
    akcelerometrów etc. więc interpretacja jest zwodnicza. Jeśli chcę szybko
    wyprzedzić to nigdy nie stosuję kick-down po tuningu bo zawsze jest z
    tego kicha. Obroty idą wysoko ponad 3k a przyspieszenie takie se. Wolę
    ręcznie zredukować bieg tak aby obroty były ciut powyżej 2k bo wiem, że
    wtedy auto bez zwłoki wyrwie do przodu jak rakieta gdy gaz docisnę.
    Najczęściej jednak wciskam gaz do prawie "dechy" aby kick-down nie
    zadziałał bo daje to lepsze rezultaty, ale nie zawsze. Zdarza mi się
    czasem rezygnować z wyprzedzania gdy zdam się na automat bo wiem, że nie
    zmieszczę się.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek