    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Date: Wed, 28 Feb 2024 09:15:18 +0100

    On 28/02/2024 08:55, pytajacy wrote:
    > Moje dotychczasowe doświadczenie mówi zupełnie coś innego, łącznie z tym
    > że osoba 50+ która przyszła na rozmowę jest później wyśmiewana przez
    > zespół rekrutujący. Według mnie, im się jest starszym tym trudniej
    > znaleźć nową pracę. Młodszego jest łatwiej wycisnąć.

    Niewątpliwie są i takie przypadki, ale duze korpo pełne są ludzi
    "starych". W zasadzie zespoły składają się ze starszych mentorów i
    młodych ludzi. U młodych rotacja jest znaczna, starsi siedzą i robią
    swoje, a bywa, że kod jest starszy niż oni. W dłuższej perspektywie
    firma może tracić na problemach zdrowotnych, ale i tak się opłaca
    trzymać seniorów, bo oni mają wiedzę pozwalajacą realizować cele. W
    wielu wypadkach mają wiedzę kluczową, jeśli korpo ma specjalistyczną
    niszę rynkową.

    Oczywiście, ludzie z dużym doświadczeniem bywają czasamu uciążliwi, ale
    dotyczy to głównie zespołów nastawionych na odpierniczanie dzadostwa,
    jak najszybciej. Jeśli zespół orientowany jest na jakość, przyjęcie 50+
    szybko się opłaci, bo albo wprowadzi nowe rozwiązania, albo nowe
    koncepcje, nawet jesli ktoś uzna to za "wymądrzanie" się, co często mam
    miejsce, tak mentalność ludzi.

    Innymi słowy, owszem, istnieją firmy preferujący młodych i szybkie
    rotacje. Ale prawda taka, że w dłuższej perspektywie potrzeba jest obu
    grup: ludzi którzy drzemią w pracy majac raz na jakiś czas genialny
    pomysł i młodych gniewnych reimplementujacych 74 wersję wektora w C.

    Zaznaczam, że nie mówią o "korpo" outsourcingowych. Tam dla seniorów nie
    ma miejsca i nie ma potrzeby. A takich ofert pracy jest w tej chwili na
    rynku dośc dużo i nalezy bardzo ostrożnie sprawdzać z czym ma się do
    czynienia. Takie korpo traktują pracowników jako numerki.