  • Data: 2018-10-04 14:53:14
    Temat: Re: Zysk anteny Yagi
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-04 o 13:40, J.F. pisze:

    > Ale kto wie - moze w tych rownaniach Maxwella jest cos takiego, ze taki
    > dipol niejako "sciaga energie" z okolicy ..

    Czasy kiedy potrafiłem rozwiązać równania Maxwella (oczywiście tylko w
    pewnych ograniczonych, prostych sytuacjach) są dawno minione. Wiedza nie
    używana wyparowuje :).

    Ale wydaje mi się, że jak w jednorodnym polu EM (daleko od anteny
    nadawczej) umieści się kawał przewodzącego pręta to w jego bezpośrednim
    pobliżu pole będzie słabsze niż dalej od niego. Ale to tylko intuicja
    nie biorąca pod uwagę np. możliwości rezonansu.
    P.G.