    From: MSZ <d...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Date: Thu, 7 Nov 2002 15:02:16 +0000 (UTC)

    Dnia 2002-11-06 08:21, Użytkownik
    c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl napisał:

    > ufff... ile mozna w kólko pisac slowo "admin" we wszystkich odmianach
    > przez przypadki (niczym proza WO traktujaca o "pryszczatych
    > linuksiarzach"), polaczone z sugestia, ze dochodzi do "odciecia"
    > sporej ilosci uslug?

    Można, oj można...

    > ustalmy raz na zawsze:
    >
    > 1. mowa jest o programie o nazwie Kazaa2 - i tylko o nim.

    Nieprawdą jest jakoby. Niektórzy tak, ale było parę wypowiedzi przeciw p2p
    w ogólności.

    > 2. program Kazaa2 generuje mase ruchu - w tym na portach ogólnie
    > uznawanych za nalezace do innych uslug - www/ftp itd...

    > 3. Kazaa2 generuje ruch nawet wówczas, gdy "nic nie robi" (testowalem

    > u mnie bylo to jakies 30KB na minute) - w tym czasie twórcy
    > programu zarabiaja na tym, ze do userów plyna reklamy/bannery

    Tak to działa. Usery mają radochę a autorzy softu kasę. Chyba że luser
    weźmie kazaalite.

    > 4. Nielegalne rozpowszechnianie nagran audio jest zakazane w tym kraju
    > 5. Kazaa2 sluzy w wiekszosci do nielegalnego rozpowszechniania nagran

    Do tego może szłużyć również z tuzin innych protokołów, choćby wcale
    często używane ftp. Zresztą im bardziej się tym provider interesuje, tym
    gorzej może wyjść jak będą łapać.

    > 6. Kazaa2 nie jest wynikiem istnienia blokad na Kazee1, jest w duzej
    > mierze wynikiem tego, ze dotychczas latwo mozna bylo dzielic pasmo,
    > przez co Kazaa1 z punktu widzenia usera-laika chodzila "po prostu
    > wolniej" od innych programów p2p. Kazaa2 jest wynikiem potrzeby

    Jak tego kiedyś używałem, to nie zauważyłem, żeby działało wolniej, a
    nawet powiedziałbym, że od gnutelli było znacząco szybsze. Usery
    podejrzewam nie zauważały tak łatwo sensownego przycinania psama,
    natomiast blokowanie poniekąd rzuca się w oczy.

    > utrzymania sie na rynku przez jej autorów i potrzeby przegonienia
    > konkurencji wsród programów p2p - za wszelka cene. Swiadczy o tym
    > chocby to, ze obecna wersja programu nie jest opatrzona zadna
    > dokumentacja techniczna, a wszelkie dzialania dzieja sie bez wiedzy

    A widziałeś ty jakiś masowo sprzedawany/rozdawany program zawierający
    dokumentację TECHNICZNĄ? A nie tylko obrazki ze strzałką i opisem "tu
    klikać"? Wśród producentów, przekonanie że użytkownik powinien wiedzieć
    "jak to działa" to niestety pieśń przeszłości. Poza opensource.

    > uzytkownika... w pewnym sensie Kazaa2 jest "wrogiem" innych p2p

    To się nazywa, ten tego, wolna konkurencja czy jakoś tak?

    > 8. Uzytkownicy Kaazy2 to duzo ponizej 20% ogólu.

    Ale niestety wymuszają zmiane kalkulacji, a to niewygodne jest i bolesne
    czasem.

    > kwestie zawarte chocby w punkcie 3 czy 5 nie zaleza od "dobrego humoru

    5 może.

    > admina", fakty zawarte w punktach 7 i 8 dotycza komfortu pracy 80%
    > uzytkowników sieci - bynajmniej nie jakichs "adminów"...

    Tylko czemu nie widzę postów od tych biednych i sponiewieranych,
    popierających blokowanie? Skoro jest ich ponad 80%, to powinno się choć
    paru znaleźć.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)