  • 1. Data: 2002-10-31 12:34:28
    Temat: a moze inaczej? (p2p)
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    moze najprosciej w ramach "walki" z takimi uciazliwymi P2P jak Kazaa2
    wycinac na firewallach po prostu klasy adresowe w których znajduja sie
    np. dialupy kanadyjskich, australijskich czy amerykanskich providerów?
    przeciez wiadomo, ze jak ktos sie z czyms takim laczy, to w gre
    wchodzi jedynie P2P, albo jakis worm - bo zadne inne oprogramowanie
    nie bedzie sie laczyc z komputerem 18-letniego Johna z Alabamy, czy
    16-letniego Patricka z Toronto. bo i po co?

    przykladowo, moi "kazzowicze" lacza sie z hostami w takich domenach:

    *.client.attbi.com
    *.dsl.*.ameritech.net
    *.dyn.optonline.net
    *.mi.comcast.net
    *client*.hawaii.rr.com
    *.net.cable.rogers.com
    *.dsl.peknil.grics.net
    *.chartersc.net

    wyodrebnienie (z tych i innych danych) 30-40 najbardziej uciazliwych
    klas adresowych powinno utrudnic zycie kazzowiczom - moze nie
    spowoduje, ze od razu zrobi sie spokój na laczu, ale na pewno z czasem
    do tego dojdzie, gdy userzy nie beda mogli sciagac wiekszosci tego, co
    ich interesuje.

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 2. Data: 2002-10-31 13:40:27
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: "Mr.FX" <m...@c...pl>

[...]
    [...]

    Pewnie... bo to rodziny za oceanem już mieć nie wolno... a już
    w ogóle, żeby sobie z nią porozmawiać przez Internet... pfffff
    To już lepiej jeśli musisz, wycinaj IPki serwerów programów P2P.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 3. Data: 2002-10-31 17:43:21
    Od: y...@o...arg.invalid

    Mr.FX <m...@c...pl> wrote:
    > Pewnie... bo to rodziny za oceanem już mieć nie wolno... a już
    > w ogóle, żeby sobie z nią porozmawiać przez Internet... pfffff
    > To już lepiej jeśli musisz, wycinaj IPki serwerów programów P2P.

    Jakas RBL z adresami takich serwerow by sie przydala :-).

    --
    Lukasz Biegaj * http://www.lukasz.biegaj.net/ * y...@o...arg ROT13

  • 4. Data: 2002-11-02 09:25:36
    Od: "Mateusz(Amkacz)" <m...@...sygnaturce>

> [...]
    > nie bedzie sie laczyc z komputerem 18-letniego Johna z Alabamy, czy
    > 16-letniego Patricka z Toronto. bo i po co?

    skonczcie z tym...
    nie dobrze mi sie robi jak slysze o blokowaniu.
    tak nie mozna robic...
    ograniczajcie pasmo ale nie blokujcie na milosc boska

  • 5. Data: 2002-11-02 09:26:58
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

> [...]
    > ze od razu zrobi sie spokój na laczu, ale na pewno z czasem do tego
    > dojdzie, gdy userzy nie beda mogli sciagac wiekszosci tego, co ich

    Może od razu zezwolić tylko na połączenia WWW, POP3 i SMTP do serwerów
    Onetu?

    --
    Chernobyl used Windows.

  • 6. Data: 2002-11-02 09:27:06
    Od: "tm" <t...@p...fm>

    <c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl> wrote in message

    > moze najprosciej w ramach "walki" z takimi uciazliwymi P2P jak Kazaa2
    > wycinac na firewallach po prostu klasy adresowe w których znajduja sie
    > np. dialupy kanadyjskich, australijskich czy amerykanskich providerów?

    A na jakiej podstawie chcesz uniemozliwic korzystanie z tej uslugi? Bo ja po
    takim "numerze" poprostu przestalbym Ci placic :).

    tom

  • 7. Data: 2002-11-02 10:15:14
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    Użytkownik <c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl> napisał w
    wiadomości news:3dc1184b.3551844@news.futuro.pl...

    > moze najprosciej w ramach "walki" z takimi uciazliwymi P2P jak Kazaa2
    > wycinac na firewallach po prostu klasy adresowe

    Witam.
    Przyznam szczerze ze istnienie p2p kiedys uwazalem za potrzebne. Dlaej tak
    uwazam ale tylko dla programow ktorych uruchomienie jest swiadome. Dla
    ktorych okreslony jest port czy tez porty. Programow ktore nie sprawiaj
    administratorom problemow. Takie oprogramowanie mozna w odpowiedni sposob
    ogranicza zeby lacza dzialaly stabilnie i nie byly wysycane na MAX. To co
    robi Kazza2 jest plaga. To gorzej niz wirus. Wpuszczamy na "autostrade non
    stop samochody wiedzac ze nie ma z niej wyjazdu" to jest wg. mnie ostatni
    alarm zeby cos z tym zrobic. Jezeli nie podejmie sie zadnych krokow to
    niestety sami sie zapchamy. 90 % uzytkownikow nie zdaje sobie sprawy z tego
    co robi domagajac sie lepszych transferow bo im pliki ida po 1 kB/s a
    powinny isc po 16 kB.
    To takie moje zdanie. Mysle ze trzeba sie za to wziasc i zaczac myslec nad
    stworzeniem alternatywy do zabezpieczenia sie przed Kazza2. Inne programy
    p2p nie sprawiaja wiekszego problemu poniewaz mozemy nad nimi panowac.

    A moze stworzyc jakas baze z adresami pojawiajacych sie serwerow Kazza2.
    Dzialanie bardzo proste. Wykrywasz serwer (HUB) Kazza2 wchodzisz na strone i
    go wpisujesz. Damini zawsze moga je zablokowac. Oczywiscie jedna osoba sama
    nie jest w stanie wychwycic wszystkich ale w wiekszym gronie i na bierzaca
    mozemy je wychwycic w duzej ilosci. Pozwoli to na blokowanie pojedynczych
    adresow w najgorszej sytuacji malych podsieci a nie calych klas.

    Co Wy na to ?

  • 8. Data: 2002-11-02 18:10:56
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    Użytkownik "tm" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > A na jakiej podstawie chcesz uniemozliwic korzystanie z tej uslugi? Bo ja
    po
    > takim "numerze" poprostu przestalbym Ci placic :).

    Odpowiedz bardzo prosta na podstawie lamania prawa jezeli juz tak o
    scicslosc idzie.
    A jakbys przestal placic zostalbys odlaczony od sieci. Wowczas jeden
    zasysacz i zadajacz lacz mniej w sieci.

  • 9. Data: 2002-11-02 18:11:08
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    Potwierdzeniem mojego stwierdzenia ze 90 % ludzi nie wie jakie problemy
    stwarza Kazza2 sa posty sugerujace udostepnienie tylko www i poczty czy tez
    ze ktos komus nie bedzie placil.
    Ci co ssaja od dawna zapewne przypominaja sobie jakie transfery byly dawniej
    jak nie bylo Kazza2. Owszem moze byly przycinane ale mimo wszystko sciagalo
    sie calkiem niezle. Teraz nawet jak nie sa przycinane transfer jest
    TRAGICZNY. A co robi wowczas te 90% userow. Skarzy sie adminowi ze mu sie
    strony onetu nie chca otwierac a kiedys zapierniczaly. A co ci biedni admini
    maja zrobic ? Nic poniewaz nic sie zrobic nie da. Nikt z userow nie ma nawet
    pewnosci ze wlasnie teraz w tej chwili jego komputer nie robi za huba. Przez
    co utrudnia zycie i uzytkowanie sieci innym.

  • 10. Data: 2002-11-02 18:11:27
    Od: Brodsky <B...@i...WyskrobTo.pl>

    On Sat, 2 Nov 2002 09:26:58 +0000 (UTC), User VATAZHKA wrote:

    >Może od razu zezwolić tylko na połączenia WWW, POP3 i SMTP do serwerów
    >Onetu?

    Co ty?? Żeby sobie pocztą muzyczkę i warezki posyłali? Proponuję: wyciąć
    wszystko z wyjątkiem telneta!

    --
    Brodsky