-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Michoo <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: (about) [ogl] potok i shadery
Date: Thu, 15 Nov 2012 22:58:46 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 53
Message-ID: <k83ou2$ugs$1@mx1.internetia.pl>
References: <7...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1353017090 31260 83.238.197.12 (15 Nov 2012 22:04:50 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Nov 2012 22:04:50 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <7...@g...com>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.6esrpre) Gecko/20120817
Icedove/10.0.6
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:200972
[ ukryj nagłówki ]On 15.11.2012 20:51, kenobi wrote:
>
> mz sama ta filozofia generowania obrazu 3d jaka
> tu jest w uzyciu, jest czy przynajmniej moze byc mz
> podejrzana o pewne koncepcyjne luki
To najpierw doczytaj jak to dokładnie działa.
>
> np to ze w oglu obraz jest zapodawany w formie
> tzw display listy a nie czystego stanu danych
Obraz w sensownych implementacjach jest zapodawany w formie czystych
danych. (Hint: glDrawArrays )
>
> 1. generowanie geometrii (tym zajmuje sie procesor
> i to by moze uszło. choc sceny maja chyba
> tendencje do bycia duzymi i samo wygenerowanie
> np miliona trojkatow zmuliloby juz procesor
> (ale dla uproszczenia moglbym przyjac ze
> to strona procesora)
Tylko geometrię się generuje jeden raz - to po pierwsze. Po drugie do
generowania "zmiennej" geometrii mamy od kilku late geometry shadery.
>
> 2. wyswietlenie (ew wczesniejsze przetworzenie)
> tego cholerstwa, tutaj nawet wydaje mi sie nie ma
> tak wiele do roboty jao ze duzo roboty np kolorowanie
> trojkatow a podstawie swiatla itp mozna zrobic przy
> generowaniu - i wogole ta cala robota tutaj (gdzie
> wtrynia sie te shadery)
Żeby wyświetlić tę powierzchnię
http://grota.be/~michoo/smieci/shader.png
zostały załadowane 3 tekstury a potem do karty graficznej poszły 4
wierzchołki. resztę zrobiły shadery - wygenerowały dodatkowe 64
wierzchołki i policzyły oświetlenie.
> wydaje mi sie nie specjalnie
> ciekawa (bo co tu niby takiego ciekawego mozna zrobic?
Np. wysyłać do karty graficznej kilka wierzchołków i rzeźbić z tego
niesamowicie szczegółowy obiekt na podstawie kilku tekstur.
--
Pozdrawiam
Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=