eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming(about) [ogl] potok i shadery › Re: (about) [ogl] potok i shadery
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: (about) [ogl] potok i shadery
    Date: Thu, 15 Nov 2012 22:58:46 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 53
    Message-ID: <k83ou2$ugs$1@mx1.internetia.pl>
    References: <7...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1353017090 31260 83.238.197.12 (15 Nov 2012 22:04:50 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Nov 2012 22:04:50 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <7...@g...com>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.6esrpre) Gecko/20120817
    Icedove/10.0.6
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:200972
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15.11.2012 20:51, kenobi wrote:

    >
    > mz sama ta filozofia generowania obrazu 3d jaka
    > tu jest w uzyciu, jest czy przynajmniej moze byc mz
    > podejrzana o pewne koncepcyjne luki

    To najpierw doczytaj jak to dokładnie działa.

    >
    > np to ze w oglu obraz jest zapodawany w formie
    > tzw display listy a nie czystego stanu danych

    Obraz w sensownych implementacjach jest zapodawany w formie czystych
    danych. (Hint: glDrawArrays )

    >
    > 1. generowanie geometrii (tym zajmuje sie procesor
    > i to by moze uszło. choc sceny maja chyba
    > tendencje do bycia duzymi i samo wygenerowanie
    > np miliona trojkatow zmuliloby juz procesor
    > (ale dla uproszczenia moglbym przyjac ze
    > to strona procesora)

    Tylko geometrię się generuje jeden raz - to po pierwsze. Po drugie do
    generowania "zmiennej" geometrii mamy od kilku late geometry shadery.



    >
    > 2. wyswietlenie (ew wczesniejsze przetworzenie)
    > tego cholerstwa, tutaj nawet wydaje mi sie nie ma
    > tak wiele do roboty jao ze duzo roboty np kolorowanie
    > trojkatow a podstawie swiatla itp mozna zrobic przy
    > generowaniu - i wogole ta cala robota tutaj (gdzie
    > wtrynia sie te shadery)

    Żeby wyświetlić tę powierzchnię
    http://grota.be/~michoo/smieci/shader.png
    zostały załadowane 3 tekstury a potem do karty graficznej poszły 4
    wierzchołki. resztę zrobiły shadery - wygenerowały dodatkowe 64
    wierzchołki i policzyły oświetlenie.

    > wydaje mi sie nie specjalnie
    > ciekawa (bo co tu niby takiego ciekawego mozna zrobic?

    Np. wysyłać do karty graficznej kilka wierzchołków i rzeźbić z tego
    niesamowicie szczegółowy obiekt na podstawie kilku tekstur.


    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: