    From: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: adresy z ripe a tpnet
    Date: Tue, 30 Apr 2002 10:28:11 +0000 (UTC)

    > Ależ Steve, cóż Steve. Od początku mówimy o multihomingu, czyli posiadamy
    > (lub mamy posiadać) łacza do dwóch lub więcej ISPów. Do niedawna jeszcze
    > RIPE w takim wypadku bez problemów dawało adresy PI i oddzielnego AS-a;

    Nie... pierwotny post mowil pytal o mozliwosc uzyskania niezaleznych (od
    tpsa, nask etc) klas adresowych po to aby mimo ze sa niezalezne (PI)
    rozglaszala je tpsa (jeden wybrany provider do ktorego w danej chwili bedzie
    pytajacy podlaczony). Nic nie bylo o multihomingu, i bylo napisane ze bez
    zadnego bgp.

    > ostatnio zaleca wzięcie adresów PA od jakiegoś ISPa, dogadanie się z nim
    > na ogłaszanie more specific route i dogadanie się z innymi ISPami
    > na ogłaszanie tych adresów pod ich ASami.

    A to jest jeszcze inny przypadek - spowodowany zblizajacym sie koncem
    systemow autonomicznych dla IP4 - aczkolwiek jak dla mnie powoduje on
    jeszcze wiekszy za przeproszeniem burdel w swiatowej tablicy routingu... Bo
    jezeli prawie 40% LIRow ma problemy z wyslaniem zagregowanych informacji o
    swoich sieciach (cala klasa ktora dostali a nie szczegoly o /24'tkach) to
    kto przypilnuje takich malych wynalazkow aby nie rozglaszali po 10-20
    pozycji tylko dlatego ze im provider tak rozszerzal przestrzen z jego puli
    PA. Efekt - aktuane wymiary swiatowej tablicy BGP.

    > W dalszym ciągu więc nie widzę dlaczego operator BGP, zwłaszcza sensowny,
    > nie chciałby się zgodzić na ogłaszanie pod swoim AS-em obcych klas IP,
    > nawet tych PI ;)

    Moge dac ci kilka odpowiedzi:
    a) polityka
    b) problemy techniczne
    c) odpowiedzialnosc za cudze adresy (Jozek - co to za dziwne klasy lataja w
    konfiguracji bgp na routerze - to nie nasze - moge je wyrzucic?)
    d) przezwyczajenia ze starych czasow (kiedys do PI trzeba bylo miec AS'a)...

    A jako zadanie praktyczne proponuje ci zmusic TPSA aby rozglosila dowolna
    klase innego isp (NASK, Ipartners (uhhhaahaaaahaaa ;-))), POL34 -
    cokolwiek)...

    --
    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk