  • Data: 2017-11-29 14:10:36
    Temat: Re: aktualny ranking języków oprogramowania
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgoda: tam gdzie ważna jest prędkość to C oraz SIMD oraz GPU.

    C++ jest powszechnie używany do pisania gier i innych symulatorów. Właśnie ze względu
    na prędkość. W tym kontekście C nie ma żadnych zalet.

    > Ale
    > jeżeli program od razu ma działać na Windows, Linuksie i OSX to
    > raczej Java.

    Nie podzielam tego entuzjazmu, zwłaszcza w dziedzinie "od razu". Zwłaszcza jak się
    użytkownik dowiaduje, że musi sobie zainstalować JVM, zapewne w innej wersji, niż ta,
    którą właśnie zainstalował, na potrzeby innego "przenośnego" programu.

    > Albo C, tyle że będzie to command line.

    A ja mam wrażenie, że ostatnie wersje programów, których używam, są przenośne
    pomiędzy tymi systemami w sposób naturalny. Przykładowo, tego posta piszę w
    przeglądarce internetowej, która działa na każdym z tych systemów (i raczej nie jest
    to command line) - i co ciekawe, jest to właśnie przykład programu, który w Javie
    mógłby w ogóle nie nadawać się do użytku. I jednocześnie jest to przykład, który
    zwolennicy Javy zdumiewająco starannie omijają w dyskusjach.

    Warstwę abstrakcji można zrobić albo maszyną wirtualną albo bibliotekami - i te
    drugie są bardziej efektywne.