  • Data: 2018-12-02 16:54:58
    Temat: Re: akumulator
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
    > ładowarkę

    Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad dorzuceniem do samochodu jakiegoś
    ogniwa słonecznego, tyle że jak tak liczę, to to wielkie będzie musiało
    być. Mam stały pobór na wyłączonym samochodzie 20 mA, to daje 480 mAh na
    dobę, czyli panel musiałby w ciągu doby dać przynajmniej 8 Wh energii. Nie
    wiem, jaka jest średnia moc dawana przez panel, jakby ją tak uśrednić
    przez całą dobę (wiadomo że w nocy jest zero, więc musiałby być
    przynajmniej 2x większy, ale ile jest rano, ile jest wieczorem, ile jest
    przy pochmurnej pogodzie itd. tego nie wiem) i jak tak myślę, to wychodzi,
    że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo,
    generalnie mam taką wizję, żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę
    (bo i tak z niej nie korzystam podczas jazdy -- kwestia skrętu szyi).

    Albo dojść, na co mi te 20 mA idzie (to generalnie rozsądna wartość, nie
    wydaje się, żeby był jakiś upływ) i spróbować zredukować (jeszcze nie
    szukałem choć to akurat proste się wydaje). Jest radio, centralny zamek i
    zegarek. Jak to radio, to mogę zrezygnować z podtrzymania pamięci (i tak
    nie słucham radia), ale z centralnego zamka rezygnować nie chcę...

    Kolejny pomysł to dorzucenie analogicznego panelu gdzieś do motocykla, tam
    mam zużycie 4.8 mA (z alarmem) lub 800 uA (bez alarmu, sam zegarek), to
    powinno być łatwiej :)