eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRR › Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Date: Sat, 12 Oct 2013 07:59:28 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <l3aofv$v3p$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1381557567 31865 79.187.111.26 (12 Oct 2013 05:59:27
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Oct 2013 05:59:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.17) Gecko/20110424
    Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507119
    [ ukryj nagłówki ]

    On 10/11/2013 08:10 PM, BartekK wrote:
    > W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane
    > amperomierze akumulatora, coś takiego jak tu:
    > http://allegro.pl/amperomierz-30a-50a-mtz-belarus-ju
    mz-t25-t150-i3545194232.html
    >
    > Wskaźnik to bardziej niż miernik, bo dokładność taka sobie, ale ma skalę
    > na + (ładowanie) i - (rozładowywanie).
    > Mam pytanie do osób technicznych - jak na tym ustrojstwie był wykonywany
    > pomiar? Tzn. czy był przy akumulatorze dodatkowy "bocznik prądowy" (na
    > którym spadek napięcia był mierzony i wskazywany przez ten ustrój), czy
    > pomiar był wykonywany na np przewodzie masowym akumulatora ("wzorcowym"
    > znaczy zawsze takim samym, z założenia oryginalnym, i na potrzeby tego
    > wskaźnika - wystarczająco powtarzalny), czy też - cały główny prąd był
    > puszczany przez ten wskaźnik (bocznik wewnątrz, albo ustrój z jednym
    > zwojem), w co wątpię?
    >
    > Spotykałem się w konstrukcjach motoryzacyjnych z rozwiązaniami pozornie
    > dziwnymi, jak np zastosowanie jednego przewodu w postaci przewodu
    > oporowego (np do zasilania cewki zapłonowej), albo właśnie pomiaru
    > spadku napięcia na kablu (np do świec żarowych) jako sygnalizacja
    > przepływu prądu, więc chyba nic mnie nie zdziwi ;) więc wolę spytać, by
    > wiedzieć na ile taki wskaźnik +/- prądu luzem (bez specjalnego bocznika
    > lub kalibrowanego 35cm kawałka przewodu masowego) jest zdatny do czegoś...
    >

    Współczesne mercedesy również mają wbudowany amperomierz,
    tylko w ukrytym menu. Po CAN to również lata.

    http://www.youtube.com/watch?v=QlTZ2GruxB0 w 42 sekundzie
    masz amperomierz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: