  • Data: 2010-02-16 20:44:14
    Temat: Re: antena radiowo-telewizyjna
    Od: SP6STZ <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert_J pisze:

    > Na pełne pasmo? ;-)))

    Co masz na myśli pełne pasmo? Anteny szerokopasmowe są kompromisem. Poza
    tym producenci często kłamią np anteny siatkowe z czterema dipolami
    wachlarzowymi tak naprawdę są na IV i V podzakres (UHF) a wszyscy podają
    że od 6-69 kanału co jest absolutną bzdurą.

    > Stosowałeś kiedyś tę antenę czy tylko tak sobie gadasz?
    Nie stosowałem ale z racji tego czym się zajmuję to akurat wiele wiem na
    temat anten.

    > Ja już trochę
    > tych anten zamontowałem i uwierz mi, bez wzmacniacza pracuje dobrze
    > nawet 50 km od nadajnika :-). Dla przykładu: ok. 50 km od Kołowa sygnał
    > na poziomie 75 dBuV, więc chyba nie jest tak jak piszesz :-)

    Nie wiele mi to mówi, brak danych o mocy nadajnika i jak wysoko położona
    jest antena nadawcza, to jest bardzo istotne.
    SP6STZ