    Date: Mon, 25 May 2015 20:41:28 +0200
    From: Jawi <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aparat fotograficzny zasilanie "na paluszki"

    W dniu 2015-05-24 o 20:44, a...@g...com pisze:
    > witanko
    > temat jak wyzej, paluszki AA akumulatorki zasilajace wystarczaja na ok 10 zdjec, bo
    wiadomo

    taki aparat zre prad. Moze cos w zamian zaproponujecie? czyli np. jakis
    blok akumulatorowy

    w torbie i kabelek doprowadzajacy 3V napiecia i duzo pradu do aparatu
    fotograficznego.

    są dwie przyczyny:
    1/ sprzęt może wymagać zasilania z bateryjek 2x AA 1,5V. Być może przy
    naładowanych aku daje jakoś radę, jak napięcie spadnie to sprzęcik nie
    daje rady, mimo że teoretycznie aku naładowane. We współczesnym sprzęcie
    raczej sytuacja nie spotykana, elektronika przystosowana jest do
    zasilania z aku 1,2V. Ale w starszym sprzęcie się zdarzało.

    2/ Badziewne akumulatorki, możliwe, ze mierząc te aku zawsze pomiar
    będzie prawidłowy, bo one tak siadają pod obciążeniem, ze tylko pomiar
    napięcia podczas obciążenia by coś wykazał.

    Ja bym pożyczył porządne aku np. enoolopy od kogoś, naładowane i
    sprawdził jak się aparat zachowuje.
    Jeśli by nadal był problem, a zależało by mi na aparacie to kupiłbym te:

    http://www.akumulatorki.pl/?kategoria=Akumulatorki
    Czyli aku 1,5V - czyli RAM.
    Fakt dość mało popularne ale dają się ładować nawet 500 razy wg
    producenta, a to nie jest chińczyk.
    35pln za 4 szt. to nie wiele, porównując z ceną baterii.
    Czy się opłaca to nikt Ci nie powie, sam będziesz wiedział.
    Wszystkie Twoje kombinację z aku w torbie i tak taniej nie wyjdą.