  • 1. Data: 2015-01-06 01:38:27
    Temat: arduino sensor
    Od: Tornad <t...@h...com>

    Mam wielka prosbe do znajacych sie na takich klockach jak ten:

    http://www.robot-electronics.co.uk/htm/srf05tech.htm

    To jest klocek, polprodukt, ktory mozna wylkorzystac w robotyce do okreslenia
    odleglosci od przeszkody.
    Tam na wyjsciu uzyskuje sie impuls, ktorego dlugosc jest funkcja odleglosci.

    Czy ktos moglby mi pomoc w dopasowaniu czy skonstruowaniu do tego modulu
    odpowiedniego czasomierza, czyli elektronicznego stopera, ktory zmierzy czas trwania
    tego impulsa?
    Pisalem do firmy ale mnie normalnie olali:) a scislej odeslali do szkolki,
    tyle ze jej zakres nie wykracza poza produkcje firmy.
    Zatem jestem sklonny za ew. project, jakies niewielkie, ale "many",
    zainwestowac.
    I pytanie czy jest mozliwe przeprogramowanie tego modulu umozliwiajace
    powiekszenie jego rozdzielczosci kosztem zasiegu?

    Z Noworocznymi Zyczeniami
    Tornad

  • 2. Data: 2015-01-06 02:18:40
    Temat: Re: arduino sensor
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 01:38:27 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:
> [...]
    > I pytanie czy jest mozliwe przeprogramowanie tego modulu umozliwiajace
    > powiekszenie jego rozdzielczosci kosztem zasiegu?

    Masz tam moduł z wyjściem analogowym. Podłączasz woltomierz i masz na nim odległość.

  • 3. Data: 2015-01-06 03:46:11
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Monday, January 5, 2015 8:18:41 PM UTC-5, Zachariasz Dorożyński wrote:

> [...]
    tego impulsa?

    > Masz tam moduł z wyjściem analogowym. Podłączasz woltomierz i masz na nim

    Ja sie nie znam ale w data shitach pisza, ze trzeba mierzyc czas czyli dlugosc
    impulsa a Ty proponujesz mierzyc jego amplitude? Cos mi sie to widzi za proste a
    zatem niedokladne. Ale dzieki za porade.
    Tornad

  • 4. Data: 2015-01-06 08:56:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Jan 2015 16:38:27 -0800 (PST), Tornad
    <t...@h...com> wrote:
    > Mam wielka prosbe do znajacych sie na takich klockach jak ten:
    > http://www.robot-electronics.co.uk/htm/srf05tech.htm

    Jakiej dokładności oczekujesz?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-01-06 09:42:32
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 02:18:41 UTC+1 użytkownik Zachariasz Dorożyński
    napisał:

    > Masz tam moduł z wyjściem analogowym. Podłączasz woltomierz i masz na nim
    odległość.

    Gdzie go masz? Nie pleć głupot.

  • 6. Data: 2015-01-06 09:54:12
    Od: s...@g...com

> [...]
    odpowiedniego czasomierza, czyli elektronicznego stopera, ktory zmierzy czas trwania

    Zwykły licznik wyzwalany zboczem narastającym i zatrzymywany zboczem opadającym.
    Można to zrobić na TTl'ach, albo mierzyć ten czas z pomocą uC, banalny programik.

    > I pytanie czy jest mozliwe przeprogramowanie tego modulu umozliwiajace
    > powiekszenie jego rozdzielczosci kosztem zasiegu?

    Nie! To nie jest moduł programowalny.

    Ponadto jest bardzo drogi. To samo + trochę przydatnych informacji za inne pieniądze
    masz tutaj:

    http://botland.com.pl/ultradzwiekowe-czujniki-odlegl
    osci/1420-ultradzwiekowy-czujnik-odleglosci-hc-sr04-
    2-200cm.html

  • 7. Data: 2015-01-06 12:26:37
    Od: "Robert Wankowski" <r...@w...pl>

    "Tornad"
    > I pytanie czy jest mozliwe przeprogramowanie tego modulu umozliwiajace
    > powiekszenie jego rozdzielczosci kosztem zasiegu?

    Ale to jest miernik ultradzwiekowy. A chyba wiem do czego go chcesz uzyc. Do
    mierzenia predkosci swiatla? :-)
    Tak wiec, dokladnosc poza zasiegiem.

    Robert

  • 8. Data: 2015-01-06 13:25:52
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 09:42:33 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Gdzie go masz? Nie pleć głupot.

    Na stronie z czujnikami ultradźwiękowymi. Wyjście analogowe prądowe 4-20mA. jest
    schemat jak z tego 0-5V wydusić. Raptem dwa oporniki.

  • 9. Data: 2015-01-06 13:27:07
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 03:46:12 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    impulsa a Ty proponujesz mierzyc jego amplitude? Cos mi sie to widzi za proste a
    zatem niedokladne. Ale dzieki za porade.

    Może na płytce to mierzenie zrobili. Jak umrę to się chyba świat rozpierdoli.

  • 10. Data: 2015-01-06 13:57:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-06 o 13:25, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Na stronie z czujnikami ultradźwiękowymi. Wyjście analogowe prądowe 4-20mA.

    jest schemat jak z tego 0-5V wydusić. Raptem dwa oporniki.

    Ale ten SRF05 nie ma wyjścia analogowego, więc nie piernicz głupot.
    --
    Pozdr

    Janusz_K