  • 1. Data: 2015-01-02 23:51:52
    Temat: Recykling zlomu
    Od: s...@g...com

    8m10s
    https://www.youtube.com/watch?v=ix_uG64H_3Y

    Co to za magiczny zabieg ze szyjka kineskopu tak ladnie odchodzi?

  • 2. Data: 2015-01-03 11:29:05
    Temat: Re: Recykling zlomu
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 02.01.2015 o 23:51, s...@g...com pisze:
    > 8m10s
    > https://www.youtube.com/watch?v=ix_uG64H_3Y
    >
    > Co to za magiczny zabieg ze szyjka kineskopu tak ladnie odchodzi?

    Nie szyjka tylko cały lejek. Wygląda, że podgrzewają metalową obejmę
    wokół ekranu. Coś mi się zdaje, że w niektórych kineskopach połączenie
    lejka ze szkłem ekranu było klejone.

    P.S. Bardo sprytna metoda zapowietrzenia bańki przez przebicie
    śrubokrętem metalowego kapsla anody W.N.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2015-01-03 12:14:58
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >https://www.youtube.com/watch?v=ix_uG64H_3Y

    >Co to za magiczny zabieg ze szyjka kineskopu tak ladnie odchodzi?

    Przycisk PALENIE - drut oporowy rozgrzany przetapia szkło - tak myślę

    A z tym śrubokrętem to rewelacja.

  • 4. Data: 2015-01-03 15:01:56
    Od: cyborg <f...@j...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 12:14, Akond ze Skwak pisze:

    > Przycisk PALENIE - drut oporowy rozgrzany przetapia szkło - tak myślę

    Raczej nie przetapia, ale to wygląda jakby szkło pękało gwałtownie w
    miejscu podgrzania. Widać jak obsługujący ostukuje narzędziem aby ładnie
    odeszło.

  • 5. Data: 2015-01-03 20:32:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 15:01, cyborg pisze:

    > Raczej nie przetapia, ale to wygląda jakby szkło pękało gwałtownie w
    > miejscu podgrzania. Widać jak obsługujący ostukuje narzędziem aby ładnie
    > odeszło.
    A potem odkurzaczem odsysa luminofor :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 6. Data: 2015-01-03 22:24:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Raczej nie przetapia, ale to wygląda jakby szkło pękało gwałtownie w
    > miejscu podgrzania. Widać jak obsługujący ostukuje narzędziem aby ładnie
    > odeszło.

    Szklane butelki podobnie się "kroiło": butelkę owijało się sznurkiem
    nasączonym benzyną, podpalało, po czym szybko chłodziło wodą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-01-04 01:17:07
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 22:24, Adam pisze:

    > Szklane butelki podobnie się "kroiło": butelkę owijało się sznurkiem
    > nasączonym benzyną, podpalało, po czym szybko chłodziło wodą.

    Taki harcerski sposób na butelkę to owinięcie jej jedną pętlą sznurka,
    jeden koniec sznurka do drzewa, drugi w rękę i suwanie butelki w tę i z
    powrotem. Po rozgrzaniu do wody. Sam własnoręcznie taką butelkę w
    młodości ciachnąłem. Widać więc, że temperatura nie musi być bardzo
    wysoka (choć pieron wie, jaka tam lokalnie występuje).

    Trzeba jednak przyznać, że na tym filmie działa to zadziwiająco dobrze.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2015-01-04 21:23:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2015 01:17:07 +0100, Michał Lankosz napisał(a):

> [...]
    > młodości ciachnąłem. Widać więc, że temperatura nie musi być bardzo
    > wysoka (choć pieron wie, jaka tam lokalnie występuje).

    Ja probowalem, ale nie wychodzilo. Z plonacym sznurkiem tez nie
    wychodzilo.

    > Trzeba jednak przyznać, że na tym filmie działa to zadziwiająco dobrze.

    Czy to nie jest tak, ze faktycznie wszystkie kineskopy sa tam klejone?
    Przyjmniej te kolorowe - tam przeciez trzeba maske zamontowac.
    Potem jeszcze luminofor trzy razy precyzyjnie naniesc ... i co -
    spawanie potem i do pieca na wygrzanie ?

    Tak mi jeszcze chodzi po glowie ze tam taka metalowa opaska powinna
    byc, nie wiem - zdjeli ja wsczesniej, czy przepalili ...

    J.