    From: " M.M." <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: asm jako jezyk elitarny
    Date: Tue, 31 Jan 2012 05:49:45 +0000 (UTC)

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Ani wspolpracownicy, ani grupa nie zasta…pi przeczytania
    > (przerobienia!) chocby Cormena. Trzeba miec jakas baze
    > aby isc dalej.
    Zgadzam sie, nigdy temu sie nie przeczylem, a poza tym moim zdaniem
    Corment to jedna z piekniejszych prac informatycznych.

    > Nie mowiac o calej matmie tam potrzebnej. To nie jest 'wiedza'
    > ktora… mozna dopytac. To jest jezyk, bez jezyka czesto nawet
    > nie bedzie w stanie sformulowac pytania, zauwazyc problemu.
    Tak samo uwazam.

    > A z przykladu Karola widac, ze wcale nie trzeba zajmowac
    > sie jajoglowa… wersja informatyki by to sie przydalo.
    Hmmmm. Matematyka w jednych dziedzinach jest niezastapiana, w
    innych sie czasami przydaje w jeszcze innych jest kompletnie
    bezradna.

    Wlasnie mam przed oczyma kod pewnego modulu z wiekszego systemu.
    W kodzie jest usterka. Matematyka nie daje mi rownania ktore
    na wejscie przyjmie kod modulu i opis problemu a na wyjsciu
    zwroci kod z poprawiona usterka. Musze kierowac sie intuicja,
    odszukac usterke i wklepac poprawke.

    Moj ideal podejscia do matematyki:

    W matematyce ani - w rzeczy samej - gdziekolwiek poza nia nie dokonano
    zadnych odkryc wysilkiem dedukcji logicznej. Sa one rezultatem dzialania
    wyobrazni tworczej, budujacej to, co wydaje sie prawdziwe, kierujacej sie
    czasem analogiami, czasem idealem estetycznym, nie opierajacym sie
    bynajmniej na solidnych podstawach logicznych. Natomiast z chwila
    dokonania odkrycia logika interweniuje jako srodek kontrolny i ona
    decyduje ostatecznie, czy odkrycie jest rzeczywiscie prawdziwe czy
    tez iluzoryczne. Jej rola przeto, chociaz znaczna, jest jedynie wtorna.
    Henri Lebesgue

    Nie ma sensu przesada w zadna strone, nie mozna matematyki lecewazyc, ale
    nie mozna tez oczekiwac cudow - jak na razie ;-)