    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: asm jako jezyk elitarny
    Date: Tue, 31 Jan 2012 10:16:55 +0000 (UTC)

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Ale informatyka powaĹźniejsza niĹź tradycyjnie wspominana
    > "baza gumowcĂłw" to matematyka.

    > A* to całkiem ładna matma, choć prosta. Samo A* w zależności
    > od 'heurystyki' staje się różnymi algorytmami (Dijkstry,
    > w gląb, w szerz).
    >
    > Właśnie tego typu zadanka masz w linku (coś odpowiednio posortuj,
    > odpowiednio znajdz obiekt w grafie...)

    > Nie.

    > Tak, rozmawialiśmy. Dałem Ci dobry algorytm dla belki
    > (2 punkty). Dalej po prostu trzeba zajrzeć pod hasło
    > mechanika bryły sztywnej.

    no costam pamietam ale nie jestem pewien czy to jest
    dobre rozwiazanie - chodzi mi raczej o fizykalne dorzucenie
    pojecia wiecow do ukladu kuleczek poruszanych F=a*m
    ( takich jak tu http://dl.dropbox.com/u/42887985/circa.zip

    chodzi o to by rozwiazanie to przkladalo sie bezposrednio
    ('skalowalo') z ukladu np dwu mas-punktow na dowolna liczbe

    nie wiem jak to robic choc tez jeszcze zbytnio nie kombinowalem

    mechanika bryly sztywnej raczej by sie nie skalowała
    (choć szczerze mowiac zapomnialem szczególy tego jak ty
    to widzisz totez nie pamietam)

    mz bardziej powinienem pokombinowac wersje z tzw 'sprezynkami'
    czyli joinami postrzeganymi jako poprawki do sil - choc to
    tez niekoniecznie musi dzilac - tak czy owak bede pewnie probowac
    za jakis czas