  • Data: 2012-01-31 18:52:28
    Temat: Re: asm jako jezyk elitarny
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Jan 2012 18:28:50 +0100, Edek <e...@g...com>
    wrote:

    >Nie wiem, jak jest, pamiętam, jak było.
    >
    > uczelnia musi dawac WIEDZE a
    >
    >Niektóre uczelnie mają specjalne programy dla studentów umożliwiających
    >im pracę kilka godzin w tygodniu w labach - pieniądze niewielkie,
    >za to ma się kontakt z prawdziwymi problemami. Niekoniecznie jest
    >to programowanie, ale czasem owszem jest. To trochę zależy od tego,
    >czy uczelnia przykłada wagę do "Learning by doing".

    Tutaj gdzie jestem, NIEKTORE uczelnie przywiazuja wage do "learning by
    doing" a jak nie przywiazuja, to studenci przywiazuja. Niektore
    uczelnie wlaczaja do programu nauczania praktyki pzremyslowe, przy
    czym nie sa to praktyki "lipne" - na ogol student idzie na semestr do
    jakiejs firmy i pracuje tam pzrez semestr (albo dluzej) naprawde i
    jest za to naprawde placony. W innych ludzie z przemyslu prowadza
    projekty, i sa to projekty ciagnace sie przez co najmniej 2 semestry.
    Na ogol takie szkoly nosza nazwe zawierajaca slowa "School of
    Engineering" i nauka tam trwa co najmniej o rok dluzej niz w innych
    uczelniach.

    Jezeli uczelnia nie przywiazuje wagi, to studenci biora urlop i sam
    ida na "internship" do przemyslu, albo na ostatnim roku-dwoch biora
    polowe przedmiotow, a polowe czasu spedzaja na pracy na pol etatu. I
    znow, jest to prawdziwa praca, za prawdziwe pieniadze. Oczywiscie,
    wtedy studiuja odpowiednio dluzej

    Student ktory skonczy studia i nie ma co najmniej jednego
    "internshipu" jest traktowany przez pracodawcow podejrzanie i ma
    trudnosci ze znalezieniem pracy. Pracodawcy zwracaja duza uwage na to
    czy student pracowal czy nie. Oraz gdzie. Zreszta, w wiekszosci
    przypadkow "internship" przeksztalca sie w stale zatrudnienie w tym
    samym miejscu.

    A.L.