  • 51. Data: 2020-04-22 14:45:56
    Temat: Re: audio po skrętce
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    Wednesday, April 22, 2020, 12:30:21 PM, you wrote:

    [...]

    > To jest właśnie w klasie D czyli zamiast sinusa na wyjściu

    Sinusa na wyjściu, to masz w dobrej klasie UPSa z mocnym fioltrem, gdy
    go obciążysz rezystancyjnie. Rzeczywiste dźwieki mają mało wspólnego z
    sinusem.

    > masz ordynarny PWM kilkadziesiąt KHz...

    Kilkaset kiloherców. Filtrowane zazwyczaj filtrem LC. Wyjątek:
    wzmacniacze słuchawkowe oraz wzmacniacze małej mocy pracujące w trybie
    mostkowym z przesunięciem fazowym - tu filtrem są słuchawki lub
    głośniki ale częstotliwość pracy jest jeszcze wyższa.

    > Tutaj potrzeba coś liniowego TDAxxxx itp...

    Do przesyłania audio po skrętce nie potrzeba żadnej kosmicznej
    techniki. Trzeba nauczyć się posługiwania sygnałem symetrycznym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 52. Data: 2020-04-22 14:57:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    > w trybie mostkowym z przesunięciem fazowym - tu filtrem są
    > słuchawki lub głośniki ale częstotliwość pracy jest jeszcze

    W przypadku wyjścia słuchawkowego np. w telefonie trudno w ogóle
    mówić o jakimś wzmacniaczu. Po prostu dwustanowe wyjście, które
    jeśli ktoś chce, może nazwać jednobitowym przetwornikiem DAC.
    Sterowane sygnałem cyfrowym (też jednobitowym, szeregowym). Tam
    nigdzie po drodze nie ma sygnału analogowego.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2020-04-22 16:07:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 13:34:53 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Już dawno symetryzator powinien być kupiony i sprawdzony. 30 zł nie majątek.

    kupilem co tu kazali i czekam az przyjdzie :)

    b.

  • 54. Data: 2020-04-22 19:33:54
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.04.2020 12:09, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie wiem co ma kamera, bo żadnej wzmianki na ten temat nie było.

    Jak nie było, jak było.

    --
    Mirek.

  • 55. Data: 2020-04-22 19:40:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Jak nie było, jak było.

    Może później. Jak pisałem, to nie było. Później już się tym nie
    interesowałem, bo i moje rady nie wzbudziły uwagi.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2020-04-22 19:43:23
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.04.2020 09:46, Budyń wrote:

    > nie odwrotnie :-) Sprawa jest kościelna :) Ze wzmacniacza nagłosnienia kościoła
    potrzebuję pobrać sygnał audio i przesłać do kamery [ciach]

    A jaka to diecezja?
    Bo ja właśnie dostałem zlecenie poprawić coś takiego po jakiejś firmie,
    która 7 dni z tym walczyła.
    Galwanicznie trzeba odseparować - to podstawa. Symetria na skrętce ma
    drugorzędne znaczenie.

    --
    Mirek.

  • 57. Data: 2020-04-22 19:56:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-04-22 19:43, Mirek wrote:

    > Symetria na skrętce ma
    > drugorzędne znaczenie.

    Z tym bym polemizował,
    ale cytując Jerzego O.
    "Rupta co kceta!"

    W.

  • 58. Data: 2020-04-22 21:06:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Bo ja właśnie dostałem zlecenie poprawić coś takiego po jakiejś
    > firmie, która 7 dni z tym walczyła.

    Też dosył dźwięku *do* kamery?!

    Jarek

    --
    A gdy Bóg ukończył w dniu szóstym swe dzieło, nad którym pracował,
    odpoczął dnia siódmego po całym swym trudzie, jaki podjął.

  • 59. Data: 2020-04-22 21:22:17
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.04.2020 21:06, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Też dosył dźwięku *do* kamery?!

    Nie wiem co jest nie tak i się raczej nie dowiem, bo jeśli mam to robić,
    to najpierw ten poprzedni musi zabrać swoje zabawki i posprzątać.

    --
    Mirek.

  • 60. Data: 2020-04-22 21:40:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Nie wiem co jest nie tak i się raczej nie dowiem, bo
    > jeśli mam to robić, to najpierw ten poprzedni musi
    > zabrać swoje zabawki i posprzątać.

    Jeśli można, to bym prosił o krótką relację. Do celów
    statystycznych wyłącznie. Zagadnienie powszechne ostatnio,
    więc jest duża próbka do badań. A ja tak lubię. Ludzie
    z tym radzą sobie różnie, niekoniecznie kiepsko.

    --
    Jarek