    From: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: badania techniczne za tanie
    Date: Sun, 21 Oct 2012 22:29:25 +0200

    Użytkownik "qnick" <a...@p...eu.pl> napisał w wiadomości
    news:k61i5a$uce$1@usenet.news.interia.pl...

    > Kontrole są coraz rzetelniejsze, nawet z przedstawicielami TDT, ale
    > wszystkie te kontrole niestety muszą być zapowiadane nie ma kontroli
    > niezapowiadanych ani podstawiania trefnych pojazdów, co najwyżej Policja
    > może kontrolować pojazdy wyjeżdżające ze stacji pod kontem jakości
    > przeprowadzania badań i na tej podstawie zgłaszać sprawę staroście w
    > przypadku wykrycia nieprawidłowości. Ale to teoria w praktyce nikt tak nie
    > robi a może powinien ale nikomu się nie chce.

    To wyjaśnij mi po co wymyślasz jakieś rotacje pracowników, upaństwowienie
    systemu SKP, podwyższanie pensji skoro kontrola nie działa na podstawowym
    poziomie?
    Dopóki kontrole systemu nie będą rzetelne, to ten system nie będzie
    prawidłowo działał.

    Tu jest miejsce na działalność ITD, a nie przy fotoradarach.

    > To wyślij sobie zestaw ciągnik samochodowy + naczepa z Krosna do Szczecina
    > bo tam masz leasing w celu wykonania badania i jakie to koszta będą,
    > zwłaszcza jak nie robi żadnych tras w tamtym kierunku.

    Widzę, że taktycznie pominąłeś zdanie, w którym podałem propozycję, która by
    taki problem wyeliminowała.

    > Zarobki są różne moim zdaniem nie są złe ale zawsze mogą być lepsze :).

    A więc jednak nie ma takiej tragedii jak sugerowałeś.

    > Co do łapówek to tak zgoda że niezależnie od zarobków zawsze znajdzie się
    > gość który będzie "brał" ale znajdzie się też taki który pomimo małych
    > zarobków w życiu nie "weźmie" bo po prostu ma zasady

    Po co sypiesz truizmami? Zamiast tego mógłbyś uzasadnić, dlaczego pensja w
    wysokości średniej krajowej wyeliminuje łapownictwo.

    > To że są diagności którzy całe lata się ślizgają robią badania bez
    > pojazdu, nie widzą takich usterek przy których od razu trzeba zatrzymać
    > dowód rejestracyjny i im się udaje. Ale z drugiej strony są takie sytuacje
    > w których za zwykłą pomyłkę przy wystawianiu zaświadczenia bądź
    > jakąkolwiek rzecz którą zapomnisz sprawdzić podczas kontroli starosty
    > możesz stracić uprawnienia.

    Możesz podać takie przykłady? Bo na razie to tak się trochę plączesz. Raz
    diagności słabo zarabiają, potem jednak stwierdzasz, że nie jest tak źle.
    Piszesz, że jest wiele spraw odebrania uprawnień, potem się okazuje, że
    kontrole są zapowiadane i nawet policji nie chce się zgłaszać
    nieprawidłowości.

    > Jest więcej niż kilka przypadków rocznie, konkretnej liczby Ci nie
    > przytoczę bo jej nie znam, ale sądzę że jest to kilkaset spraw rocznie
    > które są rozpatrywane a ile z nich kończy się wyrokiem nie wiem, ale wyrok
    > to jest wyrok jest jeszcze odebranie uprawnień przez starostę i to odbywa
    > się w drodze decyzji administracyjnej (można się odwołać do SKO a potem do
    > sądu). I na to wychodzi że za to samo przewinienie zostajesz ukarany dwa
    > razy (wyrok z sądu + odebranie uprawnień obligatoryjnie)

    Nie, to nie jest podwójna kara. Jedno jest konsekwencją drugiego.

    > Już teraz niektórzy dojeżdżają dość daleko więc mogłoby się okazać że mają
    > bliżej przy takim rozwiązaniu.

    Przestań już wymyślać bzdury... Chcesz go ganiać po całym powiecie, co
    miesiąc ma pracować w innym miejscu. Na pewno większość Twoich kolegów by
    się z tego pomysłu ucieszyła.

    > Nie zabronię i nie mam takiego zamiaru. Polak jak będzie chciał
    > zakombinować to żaden przepis mu tego nie zabroni.

    To po co chcesz utrudniać życie uczciwym diagnostom. Przecież jest ich
    większość. Prawda?

    > Tak właśnie jest, właściciel nie ponosi w zasadzie żadnej
    > odpowiedzialności. W razie wtopy on zawsze się wyprze. Konsekwencją jaką
    > może ponieść jest zamknięcie stacji bo nie ma diagnostów i albo zatrudnia
    > nowych albo zmienia się nazwa firmy zgłasza się otwarcie stacji pod nową
    > nazwą, zatrudnia nowych diagnostów i karawana jedzie dalej.

    No i powoli dochodzimy do sedna problemu. Jeżeli jest tak jak piszesz, to
    żadne pomysły nie odniosą skutku, dopóki to właściciel nie zacznie ponosić
    odpowiedzialności za to co się dzieje na stacji. Jakby takiemu delikwentowi
    groziła utrata koncesji, to zacząłby bardziej przejmować się stanem
    samochodów przewijających się przez jego stację. A jakby się nie przejmował,
    to wypadałby z rynku i te rzetelne zyskiwałyby klientów. Naturalna selekcja.

    Cennik stoi w miejscu od 8 lat
    > zmienił się zakres i sposób badań gdzie za niektóre badania pobiera się
    > mniejszą opłatę niż kiedyś np. badanie po kolizji kiedyś kosztowało 192 zł
    > a od jakiś 3 lat kosztuje 94 zł, badanie po sprowadzeniu z zagranicy
    > kosztowało 169 zł teraz 98 zł, a nawet zwykła zmiana VAT'u z 22 na 23 %
    > spowodowała że kwota netto za badanie uległa zmniejszeniu a nasz cennik
    > jest opracowany w kwotach brutto stąd głosy żeby zmienić cennik. Z drugiej
    > strony są stacje które w walce o klienta potrafią dawać do badania
    > "gratisy" wielkości kilku czy kilkunastu złotych a nawet i więcej.

    No to czegoś nie rozumiem. Cennik stoi w miejscu, niektóre opłaty spadły, a
    jest jeszcza kasa na bonusy? To by znaczyło, że 8 lat temu stawki były
    zdecydowanie zawyżone, a i dzisiaj dostają wystarczającą kwotę.

    > Nic mi się nie marzy mogę pracować dalej tak jak jest nie mam się czego
    > obawiać, odpowiedzialności się też nie boję, przeraża mnie tylko to że za
    > każdą pierdołę od razu jestem do odstrzału przy odrobinie złej woli
    > urzędników której czasem nie brakuje.

    No to się nie boisz, czy jesteś przerażony? Bo się pogubiłem...