  • 1. Data: 2012-10-16 22:14:18
    Temat: badania techniczne za tanie
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Tak sobie z ciekawosci wszedlem na forum norcom, bo przyspamowali i
    postanowilem zmienic e-mail na "jednorazowy" - oto co znalazlem (w
    skrocie chodzi o to, ze "przedsiebiorcy" chca podwyzszenia oplaty za
    badania techniczne, bo "nie przystaje już zupełnie do dzisiejszych
    realiów w zakresie ponoszonych przez nas kosztów prowadzenia
    działalności gospodarczej.") ROTFL! Biorac pod uwage jak wyglada
    przecietne badanie techniczne to moge powiedziec tylko jedno - w dupach
    sie poprzewracalo.

    http://www.norcom.pl/download/inne/Deklaracja_do_pis
    ma_wersja_II.pdf

    "Warszawa, dnia 4 września 2012 roku

    Przedsiębiorcy Prowadzący
    Stacje Kontroli Pojazdów w Polsce

    Dotyczy zmiany cennika badań technicznych pojazdów
    Wszyscy przedsiębiorcy prowadzący stacje kontroli pojazdów mają ten sam
    problem. Jest nim stale obniżająca się rentowność przeprowadzania badań
    technicznych pojazdów spowodowana wieloletnim zaniechaniem wprowadzenia
    podwyżki cen urzędowych. Obecny cennik istniejący od 2004 r. nie
    przystaje już zupełnie do dzisiejszych realiów w zakresie ponoszonych
    przez nas kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
    Od co najmniej kilku lat wszystkie środowiska związane z SKP, niestety
    bez konkretnego sukcesu, zabiegają o podjęcie konstruktywnych rozmów z
    urzędnikami Ministerstwa w zakresie reformy cennika badań. Niezależnie
    od organizacji, każda z nich spotyka się z argumentem, że jest
    niereprezentatywna, w związku z czym nie powinna negocjować w tym
    zakresie w imieniu wszystkich przedsiębiorców. Jako nowa przewodnicząca
    Rady Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów osobiście, w rozmowie z
    urzędnikami Ministerstwa, spotkałam się z takim argumentem, za pomocą
    którego po raz kolejny usiłowano zdeprecjonować siłę głosu
    reprezentowanej przeze mnie organizacji przedsiębiorców. Jako nowa Rada
    Izby doszliśmy do wniosku, że tak dalej być nie może.
    Nie ukrywamy tego, że w związku z powyższym w chwili obecnej
    potrzebujemy silnego wsparcia wszystkich przedsiębiorców w rozmowach o
    aktualizacji cennika. Chcemy w ten sposób zademonstrować, że tworzymy
    jednak jednolite środowisko, które wspólnie chce zmian. Zależy nam na
    tym, żeby środowisko przedsiębiorców, pomimo dużego rozdrobnienia i
    przynależności do różnych organizacji, w tej sprawie pokazało, że jest
    jednomyślne i bez wyjątku chce podwyższenia cen za badania techniczne.
    Dlatego też uprzejmie prosimy o podpisanie i odesłanie na adres Izby
    załączonej do pisma _Deklaracji na rzecz zmiany cennika badań
    technicznych_. Wierzymy, że w gronie ponad 3500 właścicieli stacji jest
    wiele osób, które nie będą obawiały się publicznie zadeklarować, że
    problem cennika jednak istnieje. Jeśli to możliwe, prosimy także o
    przesłanie tego dokumentu innym osobom, które mogą być zainteresowane
    wyrażoną w nim ideą.

    Z poważaniem
    w imieniu Członków Rady Izby III Kadencji
    Przewodnicząca Rady

    Jolanta Źródłowska "

  • 2. Data: 2012-10-16 22:44:31
    Temat: Re: badania techniczne za tanie
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-16 22:14, neoniusz pisze:
> [...]
    > działalności gospodarczej.") ROTFL! Biorac pod uwage jak wyglada
    > przecietne badanie techniczne to moge powiedziec tylko jedno - w dupach

    Nie masz pojęcia ile kosztuje stacja diagnostyczna, opłaty, dzierżawa,
    podatki, wypłaty, zusy.. Nie masz najmniejszego pojęcia. Więc nie
    pierdziel, że komuś się w dupach poprzewracało! Ja jestem za tym aby
    badania kosztowały 500 zł rocznie. Żeby rozbierali tyle ile trzeba i
    sprawdzali czy auto nie jest zrobione z trzech albo czterech, żeby
    sprawdzali geometrię, stan techniczny blach. Ja nie mam ochoty mijać się
    przy dużej prędkości z samochodem, który od 8 lat powinien być
    zutylizowany, który ma flinstona zamiast poszycia podłogi, który jedzie
    bokiem, który nie ma hamulców, który ma zużyte wahacze, który ma
    porysowaną przednią szybę albo światła do regeneracji... Niech kasują
    więcej i porządnie sprawdzają auta!

    Jestem za!

  • 3. Data: 2012-10-16 23:03:53
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-16 22:44, Filip pisze:
> [...]
    > który nie ma hamulców, który ma zużyte
    > wahacze, który ma porysowaną przednią szybę
    > albo światła do regeneracji... Niech kasują

    Teraz badania kosztują mniej ale, jak sam
    zauważyłeś, takie złomy jeżdżą po drogach. Co
    zmieni podniesienie opłat? Stacje zaopatrzą
    się w super systemy do wykrywania zużytych
    hamulców czy porysowanych szyb?
    Nie stać ich teraz na sprzęt do badania
    amortyzatorów?
    A może wreszcie kupią bateryjki do latarek i
    zaczną oglądać podwozia?

    Ciekawe ilu diagnostów odpowiedziało finansowo
    albo karnie, za dopuszczanie złomu do
    poruszania się po drogach?

    Próbują nas doić i tyle.

    JK

  • 4. Data: 2012-10-16 23:04:01
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 16 października 2012 22:44:35 UTC+2 użytkownik Filip napisał:

> [...]
    >
    > bokiem, który nie ma hamulców, który ma zużyte wahacze, który ma
    >
    > porysowaną przednią szybę albo światła do regeneracji... Niech kasują

    Naiwny jestes. Ceny podniosa a sprawdzac beda tak jak teraz. Bo skoro nikt nie wymaga
    zeby to robic lepiej to po co sie wysilac.

    Ostatnio moje auto bylo badane przez cale 6 minut.
    I to nie u znajomka tylko w pzmot.
    Jedyna rzecz ktorej sam bym nie mogl sobie zafundowac to tzw "szarpaki" reszte tego
    co sprawdzono mam pod blokiem...
    I 98zl poszlo...

  • 5. Data: 2012-10-16 23:15:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 22:44:31 +0200, Filip napisał(a):
> [...]
    > bokiem, który nie ma hamulców, który ma zużyte wahacze, który ma
    > porysowaną przednią szybę albo światła do regeneracji... Niech kasują

    A ile razy widziale jak w mijanym samochodzie cos odpadlo i doszlo do
    niebezpiecznej sytuacji?
    Ani razu ? Fobie daje sie leczyc, tylko psychiatra bierze wiecej :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-10-16 23:22:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    > Przedsiębiorcy Prowadzący
    > Stacje Kontroli Pojazdów w Polsce

    Chyba zwyczajnie przeinwestowali ;) zbyt dużo stacji powstało.

    Obserwowałem jednego typa z mojej wsi (kawał ch) który postawił stację
    lux ganz pomada ale na zadupiu i zachodziłem w głowę kiedy mu sie to
    zwróci.

    Jeśli chcą podwyzki to rozumiem że do pułapu 40 funtów czyli 200zł ;)
    Ale to i tak ich nie uratuje przed kłopotami finansowymi.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2012-10-16 23:26:46
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-16 23:03, JK pisze:
> [...]
    >
    > Ciekawe ilu diagnostów odpowiedziało finansowo albo karnie, za
    > dopuszczanie złomu do poruszania się po drogach?

    Nie wiem gdzie robicie przeglądy ale mój samochód jest jak najbardziej
    zawsze dokładnie sprawdzany. Sugerują jak gdzieś jest luz w zawieszeniu
    a nawet kategorycznie mówią że nie podbiją. Oczywiście oferowana jest
    stosowna usługa i w cale nie za duże pieniądze.
    Na samym badaniu pewnie firma by się nie utrzymała ale jakoś trzeba
    sobie dawać radę :-) Ogólnie łatwo nie jest.
    Jakaś rewaloryzacja powinna być ale nie ulubionym sposobem równania ceny
    do zachodniej europy bez zerknięcia na polskie zarobki.

  • 8. Data: 2012-10-16 23:57:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Filip b...@m...pl ...

> [...]
    > bokiem, który nie ma hamulców, który ma zużyte wahacze, który ma
    > porysowaną przednią szybę albo światła do regeneracji... Niech kasują

    dałeś sobie wmówić różne rzeczy a propos jakości badań technicznych.
    A prawda jest taka, że o ile auto nie rozpada się na częsci przy
    dotknięciu, podbicie badania za trochę wiecej niz stawka oficjalna, to
    zaden problem.
    Wiec zmiana stawki nic w jakości badania nie zmieni.

  • 9. Data: 2012-10-17 00:01:30
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > działalności gospodarczej.") ROTFL! Biorac pod uwage jak wyglada
    > przecietne badanie techniczne to moge powiedziec tylko jedno - w dupach

    No nie wiem, u mnie we wsi są promocje - mycie auta gratis, bon do
    sklepu na 30zł do przeglądu (bon chyba przy LPG)
    No i w promieniu 2 km mam chyba 4 SKP

    Darek

  • 10. Data: 2012-10-17 00:24:07
    Od: "klimek" <k...@p...com>

> [...]
    > bokiem, który nie ma hamulców, który ma zużyte wahacze, który ma
    > porysowaną przednią szybę albo światła do regeneracji... Niech kasują

    niech zgadnę
    jesteś lekarzem
    masz poprzewracane w dupie
    tyrasz na 6 dyżurach w miesiącu, do tego prywatna praktyka
    uważasz się za lepszego od innych i wszystkich gorszych chciałbyś usidlić w
    domu
    żeby czasem nie zagrażali Twojemu bezpieczeństwu
    takich cwaniaczków znam na pęczki