eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybenzyna / LPG > 3 › Re: benzyna / LPG > 3
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer01.fr7!news.highwinds-
    media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: benzyna / LPG > 3
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1lw12j91jn8gb$.1fur9ejr5qx2h.dlg@40tude.net>
    <9l6czlqn2o6u.1dk5yo03ckayj$.dlg@40tude.net>
    <3...@g...com>
    <57388295$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <5739a69c$0$22843$65785112@news.neostrada.pl>
    <5739a7ce$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 17 May 2016 00:23:53 +0200
    Message-ID: <w816t8bmvei0$.o3tmgyu7ycj3.dlg@40tude.net>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1463437467 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22834 89.77.179.152:11274
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2832
    X-Received-Body-CRC: 221832993
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582115
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 16 May 2016 12:58:19 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5739a69c$0$22843$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
    >
    > Tanie obecnie niewatpliwie jest.
    >
    > Ale czy takie ekologiczne ?
    >
    > Jesli mamy nowoczesny silnik benzynowy, z bardzo niska emisja, i
    > dolozymy do niego partacko instalacje LPG - to na pewno bedzie lepiej,
    > a co najmniej nie gorzej ?
    >
    > No chyba, ze i benzyniaki byly "optymalizowane" do testu :-)

    No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest
    warte ile NOx itp. itd.
    LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych
    wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych
    substancji i różnych dodatków.

    Natomiast oczywiście inżynierowie projektując silnik i układ wtrysku
    benzyny poświęcają na to dużo czasu, wymyślają różne sztuczki żeby osiągnąć
    założone parametry.

    A potem przychodzi taka instalacja LPG, z króćcami tam gdzie było wygodnie
    je w kolektor wstawić, z krzywo przewierconymi dyszami, z tanimi
    wtryskiwaczami które po kilkudziesięciu tysiącach każdy działa inaczej i
    mapą którą prosty algorytm autoadaptacji sam wyliczył na podstawie 2 minut
    pracy i analizie sygnałów z wąskopasmowej lambdy.

    Mniej-więcej to na pewno będzie działać, ale raczej nie na pewno tak jak by
    to wymyślili inżynirowie od tego silnika, również rzadko jest zrobione na
    podzepołach o podobnej jakości i trwałości co fabryczne instalacje wtrysku
    benzyny.

    Ale jak to się przekłada na tą ekologię i jak wogóle tą ekologiczność
    mierzyć to też nie do końca wiadomo.
    Nie zdziwiłbym się gdyby też się okazało że 30-to letnie auto z LPG na
    obojętnie jak ustawioną śrubkę nadal mniej szkodzi niż najnowocześniejszy
    diesel świata :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: