eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikabezprz. sensor klasyczny czy wifi? (Było: ESP8266 (Where is Lua used?)) › Re: bezprz. sensor klasyczny czy wifi? (Było: ESP8266 (Where is Lua used?))
  • Data: 2014-11-25 14:00:37
    Temat: Re: bezprz. sensor klasyczny czy wifi? (Było: ESP8266 (Where is Lua used?))
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-25 13:47, Marek pisze:

    > A one nie są przypadkiem 2.4GHz? Bo wtedy już są czymś bliższym wifi. Ja
    > miałem na myśli prostrze, np rfm12b. Nie jestem pewien czy jest sens
    > zamieniać proste (rfm12) , na troche lepsze ale podobne (rfm69) zamiast
    > przeskoczyc od razu o klasę wyżej, na wifi. Innymi słowy nawet użycie
    > rf69 nie odpowie nam na pytanie jakby się sprawdziło wifi.

    Na 2,4 GHz pracują RFM70/73.
    RFM69 to udoskonalona wersja RFM12. Pracują na tych samych
    częstotliwościach (m.in. 434 MHz i 868 MHz) i nawet chyba można je
    odpalić w trybie wstecznej kompatybilności, w którym są w stanie
    rozmawiać z "dwunastką". Ich główną zaletą jest jednak sprzętowa obsługa
    adresowania i transportu, wraz z obsługą błędów i szyfrowaniem.

    Zastanawiam się jeszcze jak taki RFM69 wypada w porównaniu z WiFi pod
    względem zasięgu i niezawodności transmisji. Na YouTube widziałem
    relację z testów ESP8266 z wykorzystaniem zewnętrznych anten. Faktycznie
    robiło to wrażenie. Z drugiej test polegający na pingowaniu oddalającego
    się modułu to jedno, praktyka użytkowania to drugie. RFM69 mają
    teoretyczną przewagę, wynikającą z warunków propagacyjnych na niższych
    pasmach - tutaj fale "chętniej" pokonują przeszkody terenowe.